آغاز بزرگ‌ترین رویداد علمی و پژوهشی آموزش ابتدایی کشوردر مشهد

جشنواره ملی جابربن حیان بزرگ‌ترین رویداد علمی و پژوهشی آموزش ابتدایی کشور امروز در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری جابر بن حیان گفت: این جشنواره گامی در جهت تحقق سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی است.

علیرضا کاظمی این جشنواره را گامی در جهت تحقق تربیت تمام ساحتی خواند و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه و گسترش فرهنگ پژوهش و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش است که کمک شایانی می‌خواهد و گامی بزرگ در جهت تحقق تربیت تمام ساحتی و سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره به دنبال این هستیم که دانش آموز را به فردی فعال، روش‌های خشک و انعطاف ناپذر را به روش‌های گروهی و خلاقانه، رقابت‌های تنش زا را به رقابت‌های رفاقتی و حفظ موضوعات خاص را به درک معنا و مفهوم علوم تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به دستاورد‌های این جشنواره تصریح کرد: تشکیل ستاد جشنواره و طرح موضوع در شورای اموزش و پرورش استان برای بهره گیری از رهنمود‌های اعضای محترم شورا، انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های دولتی مثل اداره پست، آستان قدس رضوی و پارک علم و فناوری از دستاورد‌های این جشنواره است.

کاظمی گفت: همچنین تدوین ۴ کتاب با عنوان راهنمای پروژه‌های علمی جشنواره جابر بن حیان و طراحی سایت جشنواره با قابلیت آپلود فایل‌ها و الگو‌های دانش اموزان شرکت کننده در جشنواره و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های نوآورانه دانش آموزان ۳۲ استان، از نشانه‌های موفقیت این جشنواره است و مشارکت گروهی ۷۲ درصدی دانش اموزان دختر و پسر در رشته‌های طراحی و ساخت، انرژی ها، نرم افزار‌ها و... نشان از توجه ویژه به حوزه‌های مختلف دارد.

وی افزود: اکنون در ششمین سال برگزاری جشنواره جابر بن حیان می‌توانیم ادعا کنیم اولین گام‌ها را در جهت تربیت نسل نوآور و خلاق برداشته ایم و امیدواریم با آسیب شناسی دقیق جشنواره در سال‌های گذشته به برگزاری هرچه بهتر در سال‌های آینده برای تربیت نسلی مومن، متدین، انقلابی و وفادار به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و انسان تراز این نظام مقدس کمک کنیم.

انتهای پیام//ف. ج
 

آغاز ششمین جشنواره جابر بن حیان در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.