چگونه سارقان مسلح طلافروشی های تهران را خالی کردند؟ /سرقت 4 کیلو طلا برای عیش و نوش شبانه و خرید لباس های برند خارجی

سارقان مسلح دو طلافروشی در تهران با فروش طلاها به خوش گذرانی و خرید البسه برند پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛دو سارق مسلح که پیشتر به دلیل دوسرقت مسلحانه از طلا فروشی که یکی بهمن ماه سال گذشته در خیابان جوادیه و دومی خردادماه امسال در خیابان عباسی تهران رخ داده بود، و توسط نیروهای امنیتی نا‌جا و پلیس آگاهی شهر تهران تحت تعقیب بودند بعد از تلاش شبانه‌روزی ماموران دیشب در حین برنامه‌ریزی برای سرقتی دیگر در منزل مجردی خود دستگیر شدند.

دوسارق جوان دیروز ساعت دوازده با تدابیر امنیتی و با حضور مردم محل و خبرنگاران و مسئولان ناجا از جمله فرمانده انتظامی تهران بزرگ سردار رحیمی، جهت بازسازی صحنه جرم به محل ارتکاب جرم منتقل شدند.



سرقت از طلا فروشی جوادیه (سرقت اول)

این سرقت مربوط به خیابان 20 متری جو‌ادیه واقع در منطقه راه‌آهن در روز چهارشبه 26 بهمن سال 95 ساعت 7 بعداز ظهر است.

طلوعی صاحب مغازه ی مالباخته طلا فروشی مسروقه در جوادیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در مغازه ایستاده بودم که جوانی وارد شد و شروع به سوال درباره خرید "گردنی مادر" کرد، بعداز دقایقی که به او مشکوک شدم قصد خروج از مغازه را داشتم که متوجه شد و اسلحه کشید و دو لگد محکم به پهلویم زد و به سرم نیز با دسته اسلحه ضربه وارد کرد و سرم شکست و بعد از آن سارق دیگر که کلاه ‌کاسکت به سر داشت وارد مغازه شد(بغض صاحب مغازه) و شروع به جمع‌آوری طلا‌ها از پشت ویترین کرد در این هنگام زیر دست سارق مسلح زدم و بیرون آمدم و شروع به داد و بیداد و اعلام سرقت کردم، سارقان که احساس خطر کرده بودند، طلاها را برداشته و در صدد فرار برآمدند.

مردم همه جمع شده بودند اما با دیدن اسلحه سارق ترسیدند و جرات کمک و دخالت نداشتند، نکته جالب توجه این که بنده بعدا متوجه شدم  در هنگام درگیری خشا‌ب اسلحه سارق که دارای 8 گلوله بود ،داخل مغازه  افتاده و هیچ کس هم نفهمیده بود. در هر حال سارقین موتور را روشن کردند و از آنجا متواری شدند بنده هم  از ناحیه دست چپ دچار آسیب و پارگی تاند‌ون شدم و حدود یک و نیم کیلوگرم طلا نیز از من سرقت شد.

چگونه سارقان مسلح طلافروشی های تهران را خالی کردند؟ /سرقت 4 کیلو طلا برای عیش و نوش شبانه و خرید لباس های برند خارجی

سرقت از طلا فروشی امین ( سرقت دوم )

این سرقت مربوط به خیابان شهید عباسی تهران واقع در محله هلال احمر در روز چهارشنبه تاریخ 10 خرداد امسال ساعت 12 ظهر بود که سارقان اقدام به تیراندازی نیز کرده بودند.

همسایه طلا فروشی امین که از نزدیک شاهد ماجرا بود در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تشریح کرد: در اواسط ماه رمضان امسال در مغازه نشسته بودم که به یکباره صدای داد و بیداد همسایه بغل را شنیدم و سریع بیرون آمدم و دیدم که دو نفر در حال فرار هستند و همان لحظه یک از آنها که مسلح بود یک تیر‌هوایی شلیک کرد و اسلحه را به سمت مردم گرفت و مردم را ترسا‌ند تا کسی جلو نیاید،سارقان به سمت خیابان اصلی حرکت کردند و به سر کوچه هم که رسیدند یک تیر به شیشه مغازه موتور فروشی شلیک کرده و گریختند.


امیر جواهری نیز مال باخته طلا فروشی امین واقع در خیابان اصلی هلال احمر خ فرعی شهید عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: چهارشنبه نزدیک ساعت 12 ظهر بنده در مغازه نشسته بودم که یک نفر با صورت پوشیده و با ماسک وارد مغازه شد و اسلحه را به طرف من گرفت و شروع به تهدید کرد که اگر تکان بخوری سوراخ سورا‌خت می‌کنم و تو را به سینه قبرستان می‌فرستم و بعد از آن هم نفر دوم با صورت پوشانده شده وارد شد و پشت ویترین رفت و کیسه بزرگ سیاهی را که به گردن آویزان کرده بود پر از طلا کرد، سپس هر دو از مغازه بیرون رفتند و من در مغازه صدای شلیک گلوله شنیدم و بسیار ترسیده و شکه شدم ، بعداز آن سارقان به سمت چهارراه که موتور خود را در آنجا گذاشته بودند فرار کردند .

 

چگونه سارقان مسلح طلافروشی های تهران را خالی کردند؟ /سرقت 4 کیلو طلا برای عیش و نوش شبانه و خرید لباس های برند خارجی

اظهارات سارقان مسلح در حضور خبرنگاران

بیشتر توضیحات را نعمت که طراح اصلی و شخص مسلح در سرقت ها بوده است ارائه داد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

شما دو نفر چگونه و چند وقت است که با هم همکاری می کنید؟
من و میثم از کودکی با هم دوست بودیم و دوران دبیرستان  با هم در رشته نقشه کشی درس خواندیم و به جز این دو مورد سرقت هیچ سوء سابقه ی دیگری نداریم.


از چه زمانی و به چه دلیل به فکر سرقت افتادید؟

ما در خیابان «سی دی(CD) » می فروختیم و پول درمیاوردیم اما بعداز مدتی شهرداری «سی دی های» مارا گرفت و نتوانستیم کار کنیم، دفعه اول هم که به فکر سرقت افتادیم نزدیک به شب عید بود و میخواستیم پول در بیاوریم که به یکباره در حال پیاده روی در خیابان جوادیه به فکر سرقت از طلا فروشی افتادیم.

از موتور سیکلت و اسلحه بگویید، چقدر خریده بودید؟

در سرقت اول پلاک موتور سیکلت را کنده بودیم و بعد از سرقت هم اطراف میدان راه آهن برای آنکه گیر نیفتیم موتور را رها کردیم، بعد با پول طلاها نفری یک موتور 5 میلیون تومانی خریدیم.
اول  دو اسلحه ی یک و نیم میلیونی خریدیم که بی کیفیت و خراب بودند و بعد با پول سرقت اول یک اسلحه کلت خوب خریدیم که چهار میلیون تومان قیمتش بود.


پول های دزدی را چگونه خرج کردید؟

 لباس برند و مارک دار ، وسایل خانه ، آکواریوم، فرش دستباف،گوشی موبایل و غیره خریداری ولخرجی می کردیم، یک سفر چندروزه هم به شیراز رفتیم و شبی 800هزار تومان پول هتل و تفریح کردیم، به خانواده هم هیچ پولی ندادم چرا که با کارهای من مخالف بودند.

قصد فرار از کشور را نداشتید؟
نه، با میثم قصد داشتیم یک سوپر مارکتی بزنیم، من خودم هم قبلا به آلمان رفته بودم اما نتوانستم کاری انجام بدهم و به ایران برگشتم.


احتمال می دادید که دستگیر شوید؟
خیلی کم احتمال میدادم که دستگیر شوم، اما در آن شرایط وسوسه شدیم و دست به این اقدام زدیم و در حال حاضر پشیمانیم ومیدانیم که اشتباه کرده ایم.

 

چگونه سارقان مسلح طلافروشی های تهران را خالی کردند؟ /سرقت 4 کیلو طلا برای عیش و نوش شبانه و خرید لباس های برند خارجی

کشف 2 قیضه سلاح در منزل سارقان

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: 10 خرداد امسال دو سارق مسلح با موتورسیکلت به طلافروشی امین واقع در خیابان عباسی تهران حمله کردند و با توجه به اینکه سارقان از خود اثری بر جای نگذاشته بودند، اما با تلاش شبانه روزی نیروهای ناجا در نهایت شناسایی و دستگیر شدند.

وی در رابطه با نحوه دستگیری سارقان افزود: با توجه به اینکه سارقان در منزل خود، در حال برنامه‌ریزی برای انجام سرقت بعدی بودند، توسط نیروهای ناجا دستگیر شدند.

رئیس پلیس نیروی انتظامی تهران ادامه داد: با بازرسی انجام شده از منزل این دو سارق، 2 قبضه سلاح و 20 عدد گلوله کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: دو سارق مذکور در اواخر بهمن ماه سال گذشته نیز به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان 21 متری جوادیه اقدام کرده بودند.

سردار رحیمی تصریح کرد: با دستگیری سارقان و کشف این سرقت، وضعیت سرقت‌های مسلحانه در تهران به اتمام رسید و هم اکنون سرقت مسلحانه‌ای که کشف نشده باشد در ناجا وجود ندارد.

وی افزود: این طلافروشی به دوربین‌های مداربسته مجهز نبود، از این رو از تمام کسبه مشاغل حساس مانند طلافروشی‌ها می‌خواهیم تا مکان کسب خود را به دوربین‌های مداربسته تجهیز کنند.

سردار رحیمی در رابطه با برخورد قضایی با این گونه مسائل گفت: به دلیل اینکه این افراد در جامعه ناامنی ایجاد کرده و کسبه زحمتکش را دچار ترس و نگرانی می‌کنند، حتما از سوی مسئولان قضایی با این موارد برخورد قاطع انجام خواهد گرفت.

چگونه سارقان مسلح طلافروشی های تهران را خالی کردند؟ /سرقت 4 کیلو طلا برای عیش و نوش شبانه و خرید لباس های برند خارجی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار