طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و قطر

هدر نائورت علی رغم تلاش خبرنگاران برای موضع‌گیری درباره از سرگیری روابط ایران و قطر، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

طفره رفتن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و قطربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هدر نائورت -- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا -- در واکنش به خبرنگاری که نظر او را درباره از سرگیری روابط ایران و قطر پرسید، ضمن اظهار نگرانی عمیق درباره مناقشه قطر با کشورهای عربی از هرگونه موضع‌گیری درباره بهبود روابط ایران و قطر خودداری کرد.

بر این اساس، در نشست خبری شب گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، خبرنگاری از هدر نائورت پرسید: آیا شما نظری درباره تقویت روابط میان قطر و ایران دارید؟ قطر سفیر خود را به ایران بازگردانده است و این مسیری نیست که سایر همسایگان عرب بخواهند شاهد آن باشند. آیا شما نظری در این باره دارید؟

نائورت گفت: می‌خواهم نخست چند نکته درباره مناقشه قطر بگویم. این مناقشه چیزی است که ما به دقت آن را زیر نظر داریم. همانطور که می دانید دستیار معاون وزیر خارجه ما به تازگی به همراه ژنرال زینی Zini به قطر سفر کردند و روی این موضوع کار می‌کنند. ما همچنان عمیقا نگران این مناقشه هستیم. اکنون دوازده هفته یعنی از پنجم ژوئن است که این مناقشه به وجود آمده است و ما عمیقا درباره آن نگران هستیم. در مورد پرسش شما مربوط به از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و قطر، باید گفت ما طرف‌ها را ترغیب می‌کنیم که تلاش کنند از تنش‌های لفظی بکاهند. من می‌دانم شما پاسخ بیشتری را از طرف من برای پرسش خود می‌خواهید. دولت قطر و ایران بهترین کسانی هستند که می توانند به این پرسش‌ پاسخ بدهند.

خبرنگار گفت: من سخنان شما را درک می‌کنم؛ اما شما هم در این موضوع دخیل بوده‌اید. شاید خیلی اشتیاق نداشته‌اید اما مجبور شدید که مداخله کنید چون آنها خودشان هیچ پیشرفتی نداشتند. فکر نمی کنم این پرسش نامناسب باشد که بپرسم آیا آمریکا فکر می‌کند از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر و ایران چیز خوبی برای روند حل مناقشه است یا خیر؟

هدر نائورت گفت: پرسش کاملا درستی است. شاید چیزهایی در عرصه دیپلماتیک در جریان است که ما از آن آگاهی نداریم یا اینکه نمی‌توانیم اکنون درباره‌اش صحبت کنیم. من می‌دانم که پاسخم برای شما رضایت بخش نیست . ما نگران وضع مناقشه هستیم. ما همچنان با دولت قطر گفتگو خواهیم داشت.

خبرنگار گفت:آیا از سرگیری روابط دیپلماتیک (بین ایران و قطر) برای حل مناقشه مفید است یا به آن آسیب می‌رساند؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: نمی دانم ! من نمی‌خواهم در این باره توصیفی داشته باشم و بگویم که این چیز خوب یا بدی است؟ اما ما درباره مناقشه چهار کشور عربی و قطر نگران هستیم و این موضوع را به صراحت اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از موضع گیری درباره از سرگیری روابط ایران و قطر طفره رفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
خدایا زودتر شر این پلیدهای آمریکایی را بکن
United States of America
امیر
۱۵:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
فقط مرگ بر آمریکا و دیگر هیچ
آخرین اخبار