توسعه کسب و کار نوپا در عرصه اقتصاد دیجیتال از برنامه های اساسی وزارت ارتباطات است

وزیر ارتباطات گفت: امیدوارم از فرصت بی نظیر انقلاب دیجیتال که در حال رخ دادن است، طی چهار سال دولت دوازدهم بهترین بهره را به نفع مردم ایران ببریم.

توسعه کسب و کار نوپا در عرصه اقتصاد دیجیتال از برنامه های اساسی وزارت ارتباطات استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  ، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم بهره برداری ازپروژه مخابراتی با اعتباری بالغ 259 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی عنوان کرد: اکنون ظرفیت خوبی در عرصه فناوری و اطلاعات در کشور از نظر نیروی انسانی نخبه، کشش بازار و ایجاد اشتغال وجود دارد.

وی گفت: توسعه کسب و کار نوپا و ایجاد خدمات جدید، هم توسعه رفاه مردم و هم اشتغالزایی را به دنبال دارد و از سوی دیگر باعث می شود بستر شبکه ملی اطلاعات توسعه یابد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون کلاشهر مقدس مشهد و استان بزرگ خراسان رضوی به عنوان ویترین، منظر و پیشانی کشور جمهوری اسلامی ایران مطرح است.

علیرضا رشیدیان افزود: سالانه 27 میلیون زائر از مناطق مختلف کشور و دو و نیم میلیون زائر خارجی به شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی سفر می کنند لذا ظرفیت های ارائه خدمات به مردم در این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: لذا ارتقای کیفیت خدمات رسانی در حوزه های مختلف ارتباطی و مخابراتی در سطح شهر مشهد و خراسان آبروی کشور و نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: در جهت توسعه و ارتقای خدمات ارتباطی مخابراتی در استان خراسان رضوی با هدف ارتقای خدمات و ایجاد اشتغال های جدید طی سالهای اخیر تلاش زیادی شده است که جای قدردانی دارد.

مدیر عامل مخابرات خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: برای راه اندازی 825 پروژه مخابراتی در این استان که اکنون شاهد افتتاح آنها هستیم، یک هزار و 294 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد سالاری افزود: این طرحهای مخابراتی در 25 شهرستان استان خراسان رضوی نظیر مشهد، سبزوار، نیشابور، سرخس، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، رشتخوار، خواف، چناران، درگز، مه ولات، فریمان، زاوه، کلات، قوچان و گناباد اجرا شده است.

وی تاسیس 117 سایت نسل سوم همراه اول 3G، نوسازی 335 سایت همراه اول ، تاسیس 109 سایت همراه اول 4G، توسعه سوئیچ تلفن ثابت به میزان 19 هزار و 930 پورت، توسعه اینترنت پرسرعت (ADSL) به میزان 9 هزار و 294 پورت و اجرای فیبر نوری به میزان 103 کیلومتر را از جمله این طرحهای مخابراتی در استان خراسان رضوی عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.