چهاربند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شیوه‌نامه جذب معلمان جنبه محدودیت ندارد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب معلمان با شرایط مختلف تا زمانی که به حرفه معلمی لطمه‌ای وارد نشود مانعی ندارد.

شیوه‌نامه جذب معلمان جنبه محدودیت ندارداسفندیار چهاربند رئیس مرکز نیروی انسانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث شرایط جذب معلمان در آموزش و پرورش عنوان کرد: ضوابطی که در نظر گرفته شده پرونده پزشکی برای دانشجو معلمان بوده که باید 4 سال تحصیل کنند و این سوالات جنبه حمایتی و مراقبتی از آن‌ها را طی مدت تحصیل دارد.

وی افزود: با آگاهی از  وضعیت پزشکی دانشجو معلمان در صورت وجود مشکل امکان پشتیبانی و رسیدگی به وضعیت آنها وجود خواهد داشت و نباید این مسئله به عنوان محدودیت تلقی شود چرا که ساز و کاری برای حمایت‌های پزشکی و مراقبتی است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی از نتایج پزشکی در انجام وظیفه معلمی تاثیرگذار بوده که در این زمینه تا زمانی که حقوق دانش آموز تضییع نشود امکان فعالیت معلمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر حرفه‌ای ضوابط خاص خود را دارد و در مواردی که معلم در انجام وظیفه باز بماند محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود و همواره ملاک عمل ما اجرای کامل وظایف معلمی است.

چهاربند بیان کرد: از نظرات در مورد نحوه پذیرش معلمان استقبال می‌کنیم و تا جایی که امکان چشم‌پوشی وجود داشته باشد و این مسئله به حرفه معلمی لطمه‌ای وارد نکند جذب معلم انجام خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ناهنجاری‌ها طیف متفاوتی دارد به عنوان مثال در عیوب انکساری چشم در مواردی این مشکل با عینک جبران خواهد شد، بنابراین محدودیتی برای فعالیت معلم ایجاد نمی‌کند، بنابراین فرد امکان فعالیت در مدارس عادی را خواهد داشت. همچنین در مورد لهجه درجات مختلفی وجود دارد که تشخیص آن به عهده تیم بررسی کننده است و ضوابط در نظر گرفته تا کنون مانع از فعالیت معلمان نشده است.

انتهای پیام /

 شرایط جذب معلمان برای سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار