آژانس بین المللی انرژی اتمی: پیونگ یانگ بر روی تولید قطعات یک رآکتور هسته‌ای جدید کار می‌کند

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد کره شمالی تلاش‌های خود را برای تولید قطعات یک رآکتور هسته‌ای جدید، شدت بخشیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه اعلام کرد کره شمالی تلاش‌های خود را برای تولید قطعات یک رآکتور هسته‌ای جدید که در حال ساخت آن است، شدت بخشیده است. این در حالی است که پیونگ یانگ به اداره رآکتور اصلی موجود که سوخت بمب اتمی را تامین می‌کند، ادامه می‌دهد.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در پایگاه اینترنتی کنفرانس عمومی منتشر شده است، نشانه هایی درباره افزایش فعالیت ها در محوطه ساخت رآکتور آب سبک وجود داشت که سازگار با ساخت برخی قطعات رآکتور است.

در ادامه این گزارش آمده است: «آژانس نشانه‌هایی از انتقال یا نصب قطعات اصلی رآکتور به داخل ساختمان محفظه رآکتور مشاهده نکرده است. پیش بینی می شود رآکتور جدید، بزرگ تر از رآکتور آزمایشی فعلی در یونگبیون باشد.

آژانس افزود: در عین حال نشانه ای در یک سال گذشته وجود نداشته است دال بر این که کره شمالی از آزمایشگاه نزدیک رآکتور اصلی خود جایی که معمولا از میله های سوخت مصرف شده، پلوتونیم تولید می کند، استفاده کرده باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر این که رآکتور آزمایشی به فعالیت خود ادامه داده است.

بر این اساس، کره شمالی با یک آزمایش موشکی در ماه گذشته، آمریکا را در تیررس خود قرار داد. این کشور سپس اعلام کرد قصد دارد به سوی جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام که متعلق به آمریکا است، موشک شلیک کند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد با هر گونه تهدیدی به شدت مقابله خواهد شد.

مشخص نیست که آیا کره شمالی می تواند یک بمب هسته‌ای را بر روی موشک سوار کند یا خیر و به طور گسترده گمان می رود که این کشور هنوز نمی‌تواند از چنین کلاهک هسته‌ای در برابر گرمای تولید شده زمانی که موشک مجددا وارد جو زمین می‌شود، محافظت کند.

انتهای پیام/

گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته ای کره شمالی منتشر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار