تأمین 100 درصدی اعتبار طرح پتروشیمی دهدشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همکاری بانک‌های سپه و توسعه تعاون بخش ریالی پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه صد درصد تأمین خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد شریعتمداری در بازدید از پتروشیمی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: در حوزه ارزی نیز با پیگیری نماینده و استاندار از طریق صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت این طرح مهم بیان کرد: این طرح صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی در منطقه دارد.

شریعتمداری با اشاره به در دسترس بودن همه منابع اولیه این طرح از جمله خط لوله آب، گاز و زمین‌ اظهار کرد: پیس بینی می‌شود این طرح در آینده نه چندان دور به بهره برداری برسد.

وی بخش پایین دستی این طرح را مهم‌تر از خود پتروشیمی دانست و گفت: باید هم اکنون عملیات اجرایی صنایع پایین دستی این طرح اجرایی شود.

شریعتمداری با اشاره به وجود 2 معدن بوکسیت و فسفات چرام تصریح کرد: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره برداری از این معادن عملیاتی خواهد شد.

 با اجرایی شدن این طرح‌ها بخش زیادی از مشکل بیکاری استان برطرف خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 400 میلیون دلار هزینه ارزی و ریالی برای احداث پتروشیمی دهدشت برآورد شده است.

عدل هاشمی پور افزود: اعتبار فاز نخست این طرح به مبلغ 320 میلیارد ریال از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس تأمین شده است.

وی بیان کرد: فاز نخست این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و اجرای ساختمان‌های صنعتی پتروشیمی است.

کلنگ ساخت پتروشیمی دهدشت در سال 1386 در زمینی به مساحت 110 هکتار به زمین زده شد.

پتروشیمی دهدشت ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.

پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و 500 هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.