رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

آبیاری نوین ۸ هزار هکتار از اراضی قم

طلایی گفت:امیدواریم با اقداماتی که انجام شده اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین را به ۸ هزار هکتار افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمدرضا طلایی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،با اشاره به اینکه باغات پسته در استان قم هشت هزار هکتار افزایش یافته است، اظهار کرد: امسال 1650 هزار اصله نهال را در استان به صورت یارانه به باغداران ارائه کردیم.

وی عنوان کرد: با بیان اینکه استان قم در تولید گردو از ظرفیت بسیار خوبی بهره‌مند است، باغات گردو استان قم همه از باغات کهن سال هستند که هر کدام از درختان آن بیش‌ از 50 سال قدمت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در سرما زدگی که امسال اتفاق افتاد بسیاری از باغداران و کشاورزان استان آسیب‌های جدی دیدند و موجب شد کارشناسان جهاد کشاورزی در باغ‌های گردوی استان بسیاری از درختان قدیمی گردو را ببرند.

وی مطرح کرد: با اشاره به اینکه 2500هکتار از باغات انار استان قم نیز به دلیل سرما زدگی از بین رفتند، بیش‌ از هزار هکتار از اراضی استان قم امسال به دلیل سرما زدگی 100 درصد قابلیت برداشت محصول را از دست داده‌اند.

طلایی یادآورشد: با بیان اینکه عمده باغات استان قم از سیستم آبیاری نوین استفاده می‌کنند، اگر بخواهیم در باغاتی که درختان آن بیش‌ از 10 سال سن دارند سیستم آبیاری نوین را اجرا کنیم با کمبود محصول و کاهش کیفیت محصولات آن مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: در سال 91 نزدیک به 200هکتار از اراضی استان قم از سیستم آبیاری نوین استفاده می‌کردند که با اقداماتی که انجام شده اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین را به 8 هزار هکتار افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: با بیان اینکه در سه سال آینده نباید در استان قم اراضی وجود داشته باشد که از سیستم آبیاری پرفشار استفاده کند، برای کشاورزانی که هنوز مزارع و باغات خود را به سیستم آبیاری نوین مجهز نکرده‌اند 7 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که اگر کشاورز این اعتبار را مدیریت کند می‌تواند سیستم آبیاری نوین را اجرا کند.

انتهای پیام/ح

تجدید 8هزار هکتار از اراضی قم به آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.