آبروانی در نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح؛

پخش ۹۴۱ برنامه در رادیو به منظور پیشگیری از حوادث و سوانح

معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۹۴۱ برنامه در زمینه پیشگیری از حوادث و سوانح تولید و پخش شده است.

پخش ۹۴۱ برنامه در رادیو به منظور پیشگیری از حوادث و سوانحبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی در نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح که در رادیو سلامت برگزار شد، گفت: ما به عنوان صدای ملی وظیفه داریم در خدمت سیاست‌های وزارتخانه‌ها و ارگان‌های درگیر با حوادث و سوانح باشیم.

 وی ادامه داد: در شبکه‌های رادیویی به صورت ویژه با همکاری پلیس حوادث و سوانح را در رادیو پوشش می‌دهیم، همچنین آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از حوادث و سوانح به کمک رادیو سلامت به مردم داده می‌شود.

 آبروانی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش امنیت اجتماعی، مدیریت بحران، پیشگیری و ارتقای سلامت در مواجهه با حوادث و سوانح، هشدار برای مسافران، اعلام خطر در زمان بدی آب و هوا، پخش توصیه‌های اورژانس از برنامه‌هایی هستند که برای کاهش آسیب به سلامت مردم و پیشگیری از حوادث در صدای ملی پخش می‌شوند.

معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد:‌ شبکه‌های رادیویی در 5 ماه آغازین سال 96 در مورد پیشگیری از حوادث و سوانح 941 عنوان برنامه به مدت 7 هزار و 684 دقیقه تولید و پخش کرده‌اند که در این برنامه‌ها 109 کارشناس حضور داشتند و به همه موضوعات جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح پرداختند.

کاهش مرگ سالانه 3 هزار و 500 نفر با بستن کمربند ایمنی

در ادامه صدیقه اعتماد سعید با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک خط، یک راه و یک نگاه بود، گفت: اینک نزدیک به چهار دهه از آغاز این راه می‌گذرد و ما یعنی رسانه و سیستم بهداشتی سربلندیم و کارنامه‌ای درخشان و غرورآفرین داریم.

وی عنوان کرد: نمی‌خواهیم بر طبل بدگمانی نسبت به دستاوردهای حوزه سلامت بکوبیم و به نام ارزش‌ها، ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببریم ولی از دو جهت دغدغه سوانح و حوادث را داریم، اول اینکه در رسانه‌ای هستیم که آموزش عمومی در جهت ارتقای سلامت و افزایش ایمنی از اولویت‌های آن است، از طرفی آمارهای ارائه شده در ایران نشان می‌دهد حوادث، دومین علت مرگ و میر در همه گروه‌های سنی، اولین علت مرگ و میر در گروه سنی زیر 40 سال، اولین عامل بار بیماری‌ها و اولین علت عمر ازدست رفته در کشور است.

اعتمادسعید با بیان اینکه حدود 7 درصد از تولید ناخالص ملی کشور، صرف خسارت‌های ناشی از سال‌های از دست رفته عمر مصدومان حوادث می‌شود، گفت: هزینه معلولیت‌ها و مصدومیت‌ها و آثار روانی اجتماعی باید جداگانه محاسبه شود وباید توجه کرد که پیشگیری از سوانح و حوادث نیاز به همکاری بین بخشی دارد و این مهم در جامعه ما کمتر محقق می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره از هنرمندان مدد می‌گیریم تا با مهربانی جامعه را به کار نیک یعنی پیشگیری از سوانح و حوادث دعوت کنند و روح سلامت را در جامعه احیا نمایند، درخواست‌ ما این است که هنرمندان با خلق اثرشان به جامعه عطر و بوی خوش سلامتی دهند و با هنرشان، این گفتمان اجتماعی که مردم حوادث را تقدیر می دانند، تغییر دهند.

اعتمادسعید گفت: ما بر این اعتقادیم اگر مسئولان و سیاستگذاران به عنوان دلسوزان جامعه با هنرمندان همراه شوند و اولویت پیشگیری را در حوزه اجرایی براساس بار بیماری و میزان مرگ و میر درنظر بگیرند که در نتیجه آن قطعا مسائل امروز جامعه ما کاهش می‌یابد و استرس‌ها، نامهربانی‌ها و جنگ اعصاب‌ها حل می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی سلامت با اشاره به اقدام رسانه ملی در نهادینه کردن فرهنگ بستن کمربندی ایمنی در هنگام رانندگی، گفت: بنا بر آخرین آمار، سالانه از مرگ 3500 نفر با بستن کمربند ایمنی پیشگیری شده است.

 انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار