نبود اسکان برای هنرمندان صنایع دستی در تهران و پاسخ مسئولان میراث فرهنگی

مسئولان میراث فرهنگی نبود اعتبارات کافی را دلیل نداشتن اسکان مناسب برای هنرمندان شرکت کرده در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، بحث نحوه اسکان هنرمندانی که در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند مطرح شد البته بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان میراث فرهنگی در قالب نشست خبری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی در این خصوص گفت: با دو هتل گفت‌وگو می‌کنیم تا اتاق‌هایی را با قیمت مناسب در اختیار هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند قرار بدهند؛ بنابراین گزارش، در روز‌های اخیر براساس دیده‌ها و شنیده‌ها متوجه شدیم که برخی از هنرمندان شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به دلیل نبود مکان مناسب اسکان در پارکینگ مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی اسکان یافته‌اند. این هنرمندان پس از پایان زمان فعالیت نمایشگاه اقدام به برپایی چادر کرده و در این چادر‌ها استراحت می‌کنند.

توجیه مسئولان میراث فرهنگی در قبال نبود اسکان برای هنرمندان صنایع دستی!


اکثر هنرمندانی که در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت می‌کنند، از مناطق محروم آمده‌اند و مکانی برای استراحت در تهران ندارند. به نظر می‌رسد تأمین مکان اسکان مناسب برای این هنرمندان از ابتدایی‌ترین اقدامات حمایتی از آن‌ها به حساب می‌آید.

توجیه مسئولان میراث فرهنگی در قبال نبود اسکان برای هنرمندان صنایع دستی!


ما نیز در همین خصوص به سراغ فرزاد اوجانی، معاون دفتر صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفتیم تا از چند و چون نحوه اسکان هنرمندانی که در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شرکت کرده‌اند، جویا شویم.


فرزاد اوجانی، معاون دفتر صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه در هیچ جای دنیا و در هیچ یک از نمایشگاه‌های ایران دیده نشده که دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه علاوه بر اختصاص غرفه به شرکت‌کنندگان اقدام به تأمین اسکان رایگان برای آن‌ها بکنند، اظهار داشت:انتظار اختصاص اسکان مناسب و رایگان به هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه ملی صنایع دستی توقع بیجایی است، زیرا در سال‌های گذشته به خاطر تأمین اعتبارات کافی اسکان هنرمندان انجام می‌شد، اما هم‌اکنون به خاطر تغییر نگرش مدیریت و کمبود اعتباراتی که سازمان مدیریت به ما اختصاص داده ناچاریم که بحث حمایتی را کم‌رنگ‌تر و بحث اقتصادی را پررنگ‌تر ببینیم.

توجیه مسئولان میراث فرهنگی در قبال نبود اسکان برای هنرمندان صنایع دستی!


معاون دفتر صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در رابطه با اسکان هنرمندانی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند شرایط و مقرراتی را به استان‌ها ابلاغ کردیم و طبق این مقررات گفتیم که به هنرمندان غرفه می‌دهیم، اما تأمین اسکان، آب و غذای آن‌ها برعهده ما نیست، زیرا بالاخره دولت بودجه‌ای را برای ما تعیین کرده است البته هنرمندان نیز از شرایط ابلاغ شده به استان‌ها مطلع بودند، اما برخی از آن‌ها که انگشت‌شمار بودند با وجود آگاهی از اینکه تأمین اسکان و وسیله حمل و نقل شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در هیچ جای وظایف دولت تعریف نشده، نسبت به نبود مکان مناسب اسکان نقد داشتند. ما نیز اگرچه در حوزه اسکان ورودی نکردیم، اما از روی انسانیت دو تا از مراکز آموزش عالی خودمان در چهار‌راه ولیعصر و نیاوران را به ۳۵ خانم و ۲۵ آقا که اکثرشان از استان‌های محروم آمده‌اند، اختصاص دادیم.

توجیه مسئولان میراث فرهنگی در قبال نبود اسکان برای هنرمندان صنایع دستی!

هنرمندان صنایع دستی به عنوان بخشی از اقشار مظلوم و فرهنگ‌ساز جامعه نیازمند حمایت سازنده دولت هستند و نمی‌توان به بهانه خودکفا کردنش از زیر بار حمایت از آن شانه خالی کرد.


یادآور می‌شود بیست و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی از اول تا هفتم شهریور سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.