خروج بی‌سابقه سرمایه از بازارهای بورس آمریکا

روزنامه یو اس ای تودی با اشاره به خروج میلیاردها دلار سرمایه از بازارهای بورس آمریکا در هفته‌های اخیر، روند خروج سرمایه‌گذاران از این بازارها را از سال 2004 تاکنون بی‌سابقه دانست.

خروج بی‌سابقه میلیاردها دلار سرمایه از بازارهای بورس آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بخش سرمایه گذاری بانک آمریکا موسوم به «بی او اف ای ام ال»، پنجشنبه در گزارشی با استناد به آمار و ارقام شرکت «ائی پی اف آر گلوبال» اعلام کرد برای دهمین هفته پیاپی، بالغ بر 30 میلیارد دلار سرمایه از بازارهای بورس آمریکا خارج شده است که بیشترین روند خروج سرمایه از این بازارها از سال 2004 تاکنون به شمار می رود.

به موجب این گزارش، سرمایه گذاران با خروج از بازارهای بورس آمریکا، به بازارهای نوظهور و بازارهای سهام اروپا و ژاپن روی آورده اند؛ بازارهایی که در ده هفته اخیر شاهد ورود بالغ بر 36 میلیارد دلار سرمایه بوده اند.

گزارش بخش سرمایه گذاری بانک آمریکا درباره خروج سرمایه از بازارهای سهام این کشور نشان می دهد سرمایه گذاران بیش از پیش از ریسک کردن اجتناب می کنند. ممکن است این گزارش موجب تشدید نگرانی برخی تحلیلگران از وخیم ترشدن وضعیت شاخص هایی در بازار شود که سرمایه گذاران بر اساس آن تصمیم گیری می کنند.

این گزارش همچنین نشان می دهد روی گرداندن سرمایه گذاران از بازارهای بورس آمریکا با افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا در اواخر ماه ژوئن همزمان شده است. ارزش یورو پس از آن به بالاترین میزان در برابر دلار، در حدود یک سال اخیر رسید که ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد به زودی سیاست پولی سختگیرانه تری در منطقه یورو اجرا خواهد شد.

به موجب گزارش بخش سرمایه گذاری بانک آمریکا، بازارهای بورس اروپا در هفت روز منتهی به چهارشنبه گذشته برای نخستین بار در 7 هفته، شاهد خروج سرمایه بودند، در حالی که بازارهای بورس ژاپن با بیشترین ورود سرمایه در پنج ماه اخیر (بالغ بر سه میلیارد و 100 میلیون دلار) رو به رو شدند.

به موجب این گزارش، بخش چشمگیری از خروج سرمایه از بازارهای بورس آمریکا در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته، مربوط به بخش های اصلی است که سهم زیادی در رونق بازارهای بورس آمریکا در هفت ماه گذشته داشتند، یعنی بخش فناوری، مالی و مصرف کننده.

 

انتهای پیام/

 

افزایش خروج سرمایه از بازارهای آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
از زمان روی کار امدن ترامپ بازار بورس داوجونز حدود چهار هزار واحد افزایش پیدا کرده.منبع این خبر بر اساس چی هست؟
آخرین اخبار