افتتاح 76 پروژه عمرانی در مانه و سملقان

با حضور استاندار خراسان شمالی 76 پروژه عمرانی در شهرستان مانه و سملقان با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در آئین بهره برداری ازپروژه های هفته دولت در شهرستان مانه و سملقان گفت:اعتبارات شهرستان مانه و سملقان در دولت یازدهم رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان این که اعتبارات این شهرستان در دولت های نهم و دهم افزون بر 18 میلیارد تومان بوده است ،افزود: این میزان در دولت یازدهم به 45 میلیارد تومان رسده و در بخش اعتبارات تملک دارایی این اعتبارات از 144 میلیارد تومان دوران دولت های نهم و دهم به 181 میلیارد تومان در دولت یازدهم رسیده است.

محمد رضا صالحی اظهار کرد:دانش بنیان کردن بخش کشاورزی با همکاری کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رفع کمبودهای موجود در بخش راه و بهداشت و درمان از اولویت های اول شهرستان مانه و سملقان است.

غلامرضا عوض زاده فرماندار شهرستان مانه وسملقان در این مراسم با بیان این که تعامل و انسجام موجود در سیستم اجرایی مانه و سملقان موجب انتقال پیام وحدت و همدلی در این شهرستان شده است، گفت: در حوزه نوسازی مدارس نیز با سفر دولت تدبیر و امید به استان گشایش خط اعتباری جدید و تخصیص 100 درصدی آن امروز شاهد نوسازی 37 مدرسه و بیش از 136 کلاس درسی با اعتباری افزون بر 18 میلیارد تومان هستیم.

وی افزود: عملیات گازرسانی به تمامی روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است امیدواریم این کار تا پایان امسال به سرانجام برسد.

عوض زاده توسعه بخش کشاورزی از اولویت های اول این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: در این راستا 16 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در دولت یازدهم اختصاص یافت و همچنین اجرای هزار و 773هکتار با اعتباری افزون  بر 10 میلیارد تومان به سامانه آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: میزان تولید گندم و محصولات باغی این شهرستان در دولت یازدهم به ترتیب 285 هزار و 92 هزار تن بوده است.

 فرماندار مانه و سملقان گفت: رسیدگی به وضعیت آب شرب، ارتقاء شاخص بهداشت و درمان و عملیاتی شدن 26 پروژه آب و فاضلاب روستایی و شهری از جمله اقدامات دولت در این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/آ

توسعه بخش کشاورزی ازاولویت های شهرستان مانه وسملقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.