مقایسه هزینه حج در کشورهای آسیایی +نمودار

رفتن به حج برای برخی کشورها سفری گران‌قیمت است، تا جایی که باید درآمد سه سال خود را برای رفتن به حج کنار بگذارند.

مقایسه هزینه حج در کشورهای آسیایی +نموداربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، هر ساله میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان برای ادای فریضه حج به مکه سفر می‌کنند، اما هزینه سفر به عربستان شامل پرواز، هتل و اقامت برای مسلمانان برخی کشورها بسیار سنگین است و دولت‌ کشورها که درصد بالایی از جمعیت مسلمان را دارند، معمولا بسته‌های سفر با قیمت ثابت به مردم ارائه می‌دهند تا حتی افرادی با درآمد کم، فرصت حضور در حج را داشته باشند.

برای مسلمانان در مالزی، حج سفری تقریبا ارزان است؛ چرا که متوسط درآمد مردم این کشور بسیار بالاتر از هزینه سفر حج است، اما از سویی دیگر مردم کشوری چون بنگلادش باید چندین سال پول ذخیره کنند تا بتوانند از عهده هزینه‌های حج برآیند.

در نمودار زیر میزان درآمد سالانه مردم چند کشور مسلمان در مقایسه با هزینه حج نشان داده شده است. مردم مالزی باید کمتر از نیمی از متوسط درآمد سالانه خود را به حج اختصاص دهند، اما مسلمانان بنگلادشی باید درآمد بیش از سه سال خود را برای تشرف به حج کنار بگذارند.

 مقایسه هزینه حج در کشورهای آسیایی +نمودار

 

در مصر نیز هزینه سفر حج بیشتر از درآمد سالیانه است؛ هر یک از شهروندان مصری باید حدود ۶ هزار دلار صرف سفر حج کند، در حالی که متوسط درآمد آنها در یک سال نزدیک به ۴۵۰۰ دلار است.

در مالزی هزینه سفر حج نزدیک به ۵ هزار دلار و متوسط درآمد سالیانه بیش از ۹ هزار دلار است و سفر حج در مقایسه با سایر کشورهای مورد بررسی برای مردم این کشور مناسب‌تر است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از بانک جهانی، در بنگلاش متوسط درآمد سالیانه افراد کمی بیش از ۱۰۰۰ دلار است، اما هزینه حج از مرز ۴ هزار دلار فراتر می‌رود و به همین ترتیب مسلمانان نیجریه و هند نیز برای تشرف به حج حدود ۴۵۰۰ دلار هزینه می‌کنند، درحالی که درآمد متوسط آنها در یک سال به ترتیب کمتر و بیشتر از ۲ هزار دلار است.

در پاکستان نیز هزینه سفر به حج تقریبا دو برابر درآمد سالیانه افراد است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

مسلمانان کدام کشورها بیشترین هزینه را برای سفر حج می پردازند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.