مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر:

عملیات ساخت ۶ سد در استان بوشهر آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: برای افزایش منابع آب استان بوشهر ساخت شش سد بزرگ شامل سد دالکی، باغان، دشت پلنگ، خاییز، و باهوش و تنگ‌ارم آغاز شده است.

عملیات ساخت ۶ سد در استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های منابع آب استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد اظهار داشت: پس از وقوع خشکسالی‌های پی در پی و کاهش بارش باران و برداشت بی رویه از چاه‌های استان بوشهر، دشت‌های این استان در مخاطره قرار گرفت به‌گونه‌ای بسیاری از دشت‌ها در حالت ممنوعه قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان بوشهر خبر داد و گفت:یکی از محوری‌ترین طرح‌های دولت یازدهم و شورای عالی آب کشور طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است که از اولویت‌های این شرکت بوده و در حال حاضر بصورت جدی پیگیری می‌شود.

رجایی با بیان اینکه در این طرح در یک بازه زمانی 2 ساله، افت شدید آب زیر زمینی را متوقف می‌شود افزود: در طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان بوشهر در یک دوره  زمانی حداکثر 20 ساله، دشت‌ها  احیا می‌شود.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه در دو بخش توقف برداشت مازاد از دشت‌ها و تغذیه مصنوعی طرح‌ها که توسط سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و اصلاح شیوه‌های نوین کشاورزی انجام می‌گیرد، اقداماتی مهمی تدوین و اجرایی شده است.

وی با اشاره به هدر رفت روان‌ آبهای ناشی از بارندگی خاطر نشان کرد: با توجه به پدیده تغییر اقلیم‌ها در سال‌های اخیر شاهد وقوع سیلاب‌های گسترده و خشکسالی بوده‌ایم بطوریکه در بهمن ماه سال گذشته بیش از 2.5 میلیارد متر مکعب سیلاب به دریا روانه شد و این درحالی است که در تابستان در بخش مصرف و به ویژه کشاورزی دچار مشکلات جدی هستیم.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از اجرای شش سد مخزنی در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات برجسته دولت در استان بوشهر احداث زیرساخت‌های بخش آب است که چند سد بزرگ مخزنی مانند دالکی، باغان، دشت پلنگ، خاییز و باهوش و نیز سدهای کوچکتر مثل تنگ ارم اجرایی شده است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.