اشرف غنی طرح حمایت از مساجد و اماکن مذهبی را تأیید کرد

غنی طرح حمایت از مساجد و اماکن مذهبی را که در اختیار امامان جمعه و جماعت قرار می‌گیرد تأیید نمود.

اشرف غنی طرح حمایت از مساجد و اماکن مذهبی را تأیید کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، طرحی را که چندی پیش از سوی استاد محمد محقق مبنی بر حفاظت از مساجد و امامان جمعه و جماعات پیشنهاد شده بود را تأیید کرد.

این طرح پیشنهادی از طریق سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور به شورای امنیت ملی سپرده شده و دیروز مورد تأیید رئیس جمهور قرارگرفته.

محمد اشرف غنی در گفتگوی تلفنی خود با محمد محقق خبر از تأیید این طرح را داده بود.

این در حالی است که چندی پیش محمد محقق در بیانیه ای که پس از حمله تروریستی به مسجد جوادیه بکرآباد هرات ابلاغ نموده بود، اظهار داشت: “همراه با آقای دانش معاون دوم ریاست جمهوری طرح مکتوب و مدونی را برای حمایت و حفاظت از مساجد و امامان جمعه و جماعات به دفتر شوراى امنیت ملى سپردیم که تا هنوز هیچ‌گونه جواب مثبت و یا منفى دریافت نکردیم.”

معاون دوم ریاست اجرایی کشور در این بیانیه سکوت و بى تفاوتى در برابر سرنوشت و امنیت علماء و امامان مساجد را موجب تکرار انفجارهای تروریستی در این اماکن مقدس دانست.

او در بیانیه خود تصریح کرد؛ مسئولیت سیستماتیک کشتار مردم در اماکن مذهبی را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته، اما به میزان زیادی مراکز امنیتی و تصمیم گیری حکومت بی کفایت و تبعیض‌گرا نیز در آن مقصر است.

بعد از گذشتن مدتی از این بیانیه و درست پس از حملات تروریستی به مسجد صاحب‌الزمان کابل، محمد اشرف غنی خبر از تأیید این طرح پیشنهادی را داد.

گفته شده که بر اساس این طرح محافظین مسلح و امکانات دفاعی به روحانیون و علمای برجسته سپرده شده تا از این طریق برای حفظ و امنیت شخصیت های برجسته مذهبی و اماکن مقدس تدابیر لازم اتخاذ شود.

این در حالی است که کارشناسان امور به این عقیده هستند که این طرح نمی تواند تأثیر قابل توجهی برای جلوگیری از حملات تروریستی بر اماکن مقدس و علمای دین را داشته باشد.

حاجی زارع حقجو معاون حزب وحدت اسلامی و رئیس این حزب در غرب افغانستان گفت که این طرح در شرایط شش ماه قبل مطرح بود اما اکنون حملات دشمن شدت یافته و شرایط تغییر کرده،

به گفته هماهنگ کننده شورای احزاب سیاسی تنها با سپردن چند میل سلاح و محافظ نمی تواند تأثیر قابل توجهی را برای سرکوب حملات تروریستی دشمن شاهد بود.

طرح حمایت از مساجد و اماکن مذهبی در شرایطی مورد تأیید محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور قرار می گیرد که روز جمعه گذشته ششمین مسجد مردم مسلمان افغانستان طی ده ماه گذشته هدف حمله تروریستی گروه های تکفیری قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار