مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌لرستان:

ثبت‌نام ۷ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی لرستان در سامانه کارورزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به ثبت نام ۲۷ هزار نفر در سامانه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار اشاره کرد و گفت: ثبت نام ۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی لرستان در سامانه کارورزی تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛علی آشتاب گفت: با بازگشایی سامانه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار تاکنون ۲۷ هزار نفر در استان لرستان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از این ۲۷ هزار نفر حدود هشت هزار نفر دارای مدرک ابتدای و دیپلم هستند که مورد تأیید قرار نمی‌گیرند چرا که این طرح مختص به فارغ التحصیلان دانشگاهی است که حداقل سه سال از اخذ مدرک آن‌ها گذشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یکی دیگر از شرایط ثبت نام در سامانه کارورزی این است که حداقل ۲ ماه از ثبت نام فارغ التحصیلان در مراکز کاریابی غیردولتی گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۱۱۹ فارغ التحصیل دانشگاهی در لرستان در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: پس از بررسی مدارک این فارغ التحصیلان ثبت نام هفت هزار نفر از آن‌ها تأیید شده است.

آشتاب در رابطه با شرایط سنی متقاضیان ثبت نام در سامانه کارورزی نیز تصریح کرد: حداقل سن برای دارندگان مدرک کاردانی ۲۵ سال، مدرک کارشناسی ۲۸ سال و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ۳۱ سال است.

این مسئول با بیان اینکه ثبت نام در سامانه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون ۳۴۲ واحد پذیرنده بنگاه اقتصادی نیز در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این بنگاه‌های اقتصادی نیز با به کارگیری این فارغ التحصیلان تا ۲ سال مشمول معافیت حق بیمه می‌شوند.

وی افزود: بخشی از حقوق این کارورزان را دولت تقبل می‌کند و بخش دیگر نیز توسط بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ د

ثبت‌نام ۷ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی لرستان در سامانه کارورزی تأیید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار