مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش/۴

بطحایی: برنامه‌های درسی باید با برنامه‌های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های درسی باید به گونه ای باشد که با برنامه های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد و انگیزه تحصیل را بالا ببرد.

بطحایی: برنامه‌های درسی باید با برنامه‌های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه وزرای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره با ۲ چالش اساسی مواجه بوده، اظهار کرد: مسائل فردا از تجزیه و تحلیل مسائل امروز قابل پیش بینی است و این اولین چالش ما است یعنی انتظار و توقع از نظام آموزشی است.

وی افزود: چالش دوم مقدورات و محدودیت‌هایی است که میان وضع کنونی و نیاز‌های آموزش و پرورش فاصله دارد و برای عبور به نقطه مطلوب نیازمند مسیر جدید هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معمولا در بحران‌های اقتصادی ولینگتون بخش‌هایی که لطمه می‌بیند، بخش‌های فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

بطحایی با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: این سند مسیر را روشن کرده که فرصت ارزشمند برای مرحله طراحی است و تحولاتی در مان و محتوای درسی باید داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آموزش و پرورش بیان کرد: در برنامه‌های درسی باید به گونه‌ای باشد که با برنامه‌های خارج از مدرسه تطابق بیشتری داشته باشد و این امر انگیزه تحصیل را بالا می‌برد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه تغییر روش و مدیریت آموزش و پرورش است و روش کنونی امکان ادامه دادن در آینده ندارد مگر اینکه مسیر جدیدی پیش بگیریم.

بطحایی با بیان اینکه ۷۰ درصد نیروی انسانی مدرک کارشناسی دارد، افزود: از پتانسیل این نیرو باید بهره کافی گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از نظام متمرکز مدارس، عنوان کرد: درجه پیچیدگی و رسمیت آموزش و پرورش بسیار زیاد است و می‌توان با استفاده از زیرنظام‌ها این مساله را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.