رونق اشتغالزایی در جویبار

۱۶ ماه گذشته برای ۴۵۹ نفر در جویبار اشتغالزایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود فیروزجایی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جویبار به میزان اشتغال‌زایی در بخش اصناف اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ تا ۴ ماهه نخست امسال برای ۴۵۹ نفر اشتغال‌زایی در صنوف مختلف ایجاد شد.


وی بابیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند افزود: ۲۴ درصد نیرو‌های کار در شهرک صنعتی جویبار مشغول به فعالیت است.


رییس اداره صنعت و معدن شهرستان جویبار به سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:در مدت ۸ سال گذشته ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرستان جویبار انجام‌گرفته است.


فیروزجایی بابیان اینکه به ازای هر نفر اشتغال ۳۸ میلیون تومان سرمایه نیاز است تا شغل ایجاد شود افزود: بیشترین واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان جویبار به صنعت فلزات اساسی و ادوات کشاورزی تعلق دارد که ۳۳ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.


وی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی و صنعتی از سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در شهرستان جویبار نیز ۴۱ واحد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۹ واحد موفق به دریافت تسهیلاتی به میزان ۱۸ میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان شدند.


فیروزجایی افزود: در سال جاری دو بسته حمایتی از سوی دولت در قالب بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و صنعتی و سرمایه در گردش است.


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت جویبار گفت: از ۲۸ خردادماه سال جاری ثبت‌نام جدید برای دریافت تسهیلات رونق تولید آغازشده است که در این شهرستان از ۴۱ واحد ثبت‌نام‌شده‌اند که تاکنون هشت واحد به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.


انتهای پیام/آ


رونق اقتصادی و اشتغال در جویبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.