حجت‌الاسلام پناهیان

اشخاصی خود را برای مذاکره و افتادن در بغل آمریکا تکه‌تکه می کنند

اشخاصی هستند که خود را برای مذاکره و در بغل آمریکا افتادن تکه‌تکه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌‌الاسلام علیرضا پناهیان، شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای شهر نوش‌آباد در مصلی این شهر گفت: همان‌هایی که 25 سال گذشته در روزنامه‌هایشان به رهبری توهین می‌کردند که را ه امام در مبارزه با آمریکا را فراموش کرده و کنارگذاشته‌است و مبارزه با آمریکا بعد از امام از بین‌رفته‌است امروز خود را برای مذاکره و در بغل آمریکا افتادن تکه‌تکه می‌کنند.    

وی، با تاکید براینکه برخی با دعوت از یک دانشمند آمریکایی در ایران از او خواستند در مورد چاپ کتابش به نام «افول آمریکا» صحبت نکند افزود: این دانشمند آمریکایی گفته‌بود من تعجب می‌کنم که از من می‌خواهند درباره نابودی آمریکا صحبت نکنم.

به‌گفته‌وی، اینها همان افرادی هستند که 12 سال قبل می‌گفتند ما سعی داریم به دموکراسی آمریکا برسیم اما امروز اگر آنها را تکه تکه کنی حاضر نیستند آن حرف را تکرار کنند، خجالت می‌کشند.

حجت‌الاسلام پناهیان، گفت: ما در تاریخ انقلاب اسلامی روحانی عمامه به‌سر در مجلس شورای اسلامی داشتیم که گفت صدام مثل خالدبن ولید توبه کرده ماهم با او در مبارزه با آمریکا همکاری کنیم و علیه آمریکا بجنگیم ولی الان می‌گویند چرا باید با آمریکا دعوا کنیم مگر اینها آلزایمر گرفتند.

وی،با تاکید بر اینکه تاریخ خیلی خوب است و به یاد داشته باشید تاریخ انسان را تربیت سیاسی می‌کند تصریح‌کرد:پنج سال گذشته در همین فضای سیاسی کسانیکه در روزنامه‌های خود  از النصره و تروریست مبارز که علیه بشار اسد در سوریه قیام کردند طرفداری می‌کردند مرحوم شدند و الان نیستند.

به‌گفته‌وی، امیرالمومنین (ع) در نامه سی و یکم نهج‌البلاغه به‌عنوان جزوه آموزشی و اولین سند مکتوب در صدر اسلام که تا قبل از آن کسی نامه دینی و آموزشی نداده‌بود در مورد  اهمیت تاریخ، مطالعه آن و  درس گرفتن از آن سخن می‌گوید و از جوانان می‌خواهد حرف آن حضرت را که گویی با همه نسل‌ها د ر تاریخ زندگی کرده گوش دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان،با اشاره اینکه روضه نیز قطعه‌ای از تاریخ است و روضه سید الشهدا که شما نوش‌آبادی‌ها مفتخر به برگزاری باشکوه‌ترین مجالس آن با انواع تعزیه هستید و حتی از سایر نقاط کشور برای شرکت در آن می‌آیند گفت:ذکر مصیبت امام حسین(ع) قسمت پایانی یک سریال تاریخی است.

وی، با تاکید بر اینکه هر منبری که روی منبر از سیاست حرف نزند باید گفت دین را تحریف و خراب می‌کند تصریح‌کرد: هر منبری بدون استثنا در هر سخنرانی باید از سیاست حرف بزند چرا که دین بدون سیاست امکان‌پذیر نیست، نبوده‌است و نخواهد بود .

حجت‌الاسلام پناهیان، لازمه جدایی‌ناپذیری دین از سیاست را مطالعه تاریخ اسلام دانست و گفت:اجرای تعزیه‌هایی که شما نوش‌آبادی‌ها در محرم آنرا اجرا می‌کنید و به عنوان هنر برجسته مورد تایید مراجع در طول تاریخ بوده‌است دامنه مباحث تاریخی را گسترش می‌دهد.

وی، تعزیه را تئاتر بومی، هنر ویژه طراحی‌شده ما که به آن زیاد بها داده‌نمی‌شود عنوان و تاکیدکرد:مردم با اینکه می‌دانند افراد در تعزیه شبیه‌خوان اولیا و اشقیا هستند اما آن را می‌پذیرند چون معارف عمیق را با صحنه‌های تاریخ اسلام انتقال می‌دهد.

وی، با تشریح قطعات تاریخ صدر اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) و مباحث پیمان عقبه اول و دوم و انتصاب 12 رییس برای قبایل مدینه به عنوان یک کار سیاسی آن حضرت گفت: پیامبر(ص) فقط برای موعظه و درس اخلاق نیامد بلکه سیاسی نیز بود.

حجت‌الاسلام پناهیان، با اشاره اینکه پیغمبر اکرم(ص) قبل از دعوت به اسلام نیز موعظه می‌کرد و آنقدر درستکار و امانتدار بود به حدی که لقب امین را به آن حضرت در جوانی دادند اظهارداشت: چون سیاسی بود با او جنگیدند و مبارزه کردند به خاطر اخلاق و موعظه با رسول خدا مخالفت نکردند.

وی، حدیث «انی بعثت لاتم مکارم الاخلاق» را دارای سند و مدرک غیر معتبر عنوان‌کرد و گفت: امروز بچه هیاتی‌ها ماجرای تاریخ صدر اسلام را نمی‌دانند و پیروان رسول الله بعد از 1400 سال حاضر نیستند این خبر را بدهند که پیامبر اقدامات سیاسی در کنار تبلیغ دین داشت.

به‌گفته‌وی، تعزیه‌خوانی نوش‌آباد در محرم تاریخ اسلام را بازخوانی می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان، در ادامه با بازخوانی قطعه‌ای از تاریخ صدر اسلام در زمان حضرت زهرا (س) اظهارداشت: حضرت فاطمه(س) تنها ماند چون پیامبر (ص)با یک امتحان سیاسی سخت ماجرای فدک که از مردم مدینه گرفت آنها بدجور به زمین خوردند و دختر رسول خدا را به خاطر منافع مادیشان تنها گذاشتند.

وی افزود: غاصبان خلافت فدک را گرفتند و در بیت‌المال گذاشتند و گفتند هر چه مردم تصمیم بگیرند همان کار را می‌کنیم و چون پول و منافع مادی در جیب‌ مردم رفته‌بود هیچ‌شخصی حرفی نزد و برای بازپس گیری فدک کمک نکرد بطوریکه حضرت زهرا(س) در این زمانی این حرفی «یا علی کاش مرده بودم و این روز را ندیده‌بودم»را به امام علی زد که در زمان شکستن پهلویش این جمله را نگفت.

حجت‌الاسلام پناهیان،قطعه تاریخ اسلام در زمان خوارج و امیرالمومنین(ع) را یادآورشد  و گفت:خوارجی که قرآن و نمازشب می‌خواند، عبادت و ازخوف خدا گریه می‌کردند به خاطر حضور اشعث در رکاب مولا بدلیل مصلحت‌هایی اشتباه کردند، معترض و دشمن علی شدند.

وی افزود: نمی‌شود گفت دوستدار امیرالمومنین(ع)  و منتظر ظهور هستیم  اما ماجرای خوارج و اشعث را ندانست و در تاریخ مطالعه نکرد .

حجت‌الاسلام پناهیان،در بازخوانی قطعه‌ای دیگر از تاریخ در زمان امام حسن مجتبی(ع) و صلح آن حضرت با معاویه گفت: امام حسن(ع) به خاطر خیانت فرماندهان سپاهش مجبور به پذیرش صلح با معاویه شد.

وی، تحلیل از دل تاریخ در مقایسه با تاریخ فعلی را خواستارشد و گفت:بعضی سیاسیون ما وقت نکردند تاریخ را مطالعه کنند و می‌خواهند افتخارکنند که شبیه امام حسن (ع) صلح

کردند؟ یعنی ما همین الان این اندازه خائن داریم؟ این صلح در زمان کنونی که دیگر برای ما افتخار ندارد .

به‌گفته‌وی، عده‌ای ازاقوام امام محمد باقر (ع) نیز در زمان آن حضرت باعث انحراف مردم و در زمان امام صادق(ع) عده‌ای از اطرافیانش باعث شهادت آن حضرت شدند.

حجت‌الاسلام پناهیان، با استناد به این روایت از امام صادق(ع) که خدا همیشه از ما اهل بیت(ع) کسی را بین مردم معتبر می کند و بعد این فرد محل امتحان و انحراف مردم می‌شود و هر کدام از اینها از دنیا برود دیگری جایگزین آن می‌شود گفت: بحث های قوی در تاریخ اسلام است که مطالعه و تحلیل آن با زمان حاضر ضروری است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کتاب تاریخ 250 ساله را قبل از انقلاب نوشته و حتی زمان جوانی در مشهد جلسات تحلیل تاریخ اسلام را داشته است.

حجت‌الاسلام پناهیان، در پایان با انتقاد  از اینکه تاکنون واحد درسی تاریخ اسلام جزو دروس طلاب حوزه علمیه نبود و به تازگی اضافه شده است و حتی می توانند این واحد درسی را غیرحضوری بگذرانند گفت:وقتی طلاب و روحانیون ما تاریخ اسلام را مطالعه نکنند دیگر مردم چه‌کنند.

شایان ذکر است یادواره 150 شهید، سرداران و پنج شهید گمنام شهر نوش آباد با شعار «هیهات مناالذله»، سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی میثم مطیعی در مصلی شهر واقع در گلزار شهدای آن برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

برخی در مبارزه با آمریکا آلزایمر سیاسی گرفته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار