نصب ماشین آلات خط تولید کابین کارخانه خودروسازی مشگین شهر

استاندار اردبیل گفت: نصب ماشین آلات خط تولید کابین خودرو از آبانماه امسال در مجموعه خودروسازی مشکین شهر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در نشستی با مدیران ارشد شرکت خودروسازی بنز آلمان و سرمایه گذار این طرح که در محل کارخانه خودروسازی مشگین شهر افزود: با تبدیل شدن مجموعه خودروسازی مشگین شهر به شهرک صنعتی خصوصی همه زیرساخت های لازم از قبیل گاز و برق صنعتی را تا محل کارخانه از محل اعتبارات دولتی تامین می کنیم.

وی گفت: واحدهای تولیدی و اشتغال زائی، بویژه واحد های صنعتی بزرگ اهمیت ویژه ای برای ما دارد و هر گونه حمایت و پشتیبانی را از این واحدها به عمل می آوریم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه  سرمایه گذار این کارخانه مسلط به این صنعت است و تا کنون اقدامات شایسته ای در جهت تکمیل این کازخانه انجام داده است، بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث کارخانه خودروسازی مشکین شهر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن هزینه می شود‌ و آبان ماه امسال خط اصلی تولید اتاق در سایت مشگین شهر شروع خواهد شد.

خدابخش ادامه داد: در کل سرمایه گذاری بزرگ نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان در این کارخانه انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خرید ماشین آلات اولین خط تولید این کارخانه 12 هزار دلار هزینه در برداشته است، از اشتغال 4هزار و 200 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در این واحد صنعتی خبر داد و گفت: این کارخانه علاوه بر نیاز داخلی، شرایط ویژه ای برای صادرات خودروهای تولیدی به کشورهای همسایه را دارد.

خدابخش با بیان این مطلب که نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی انصافا پیگیر بودند و مشکلات و موانع استانی شروع به کار این کارخانه حل شده است تصریح کرد:  مشکلات بین المللی با تلاش دولت و به برکت برجام در دوره پسابرجام حل شده است و شرکت خودروسازی بنز آلمان آمادگی خود را برای حمایت و همکاری اعلام داشته  و مدیر ارشد این شرکت امروز در محل کارخانه حضور یافته  است. او گفت :در حال حاضر کارهای مهندسی و تهیه قالب انجام گرفته است.

وی با قدردانی از سرمایه گذار این کارخانه خاطر نشان کرد کارخانه خودروسازی مشگین شهر مطمئنا در صنعتی شدن استان و بویژه شهرستان مشگین شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ح

احداث کارخانه خودروسازی با 450 میلیارد تومان در مشگین شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.