فراگیری شاخص های توسعه ورزش در ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: بررسی و تحلیل ساده داده های تربیت بدنی در حوزه های مختلف مبین رشد فراگیر شاخص های کمی ومولفه های کیفی ورزش استان هستند.

فراگیری شاخص های توسعه ورزش در ایلام

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،بهروز حیدرزاده با گرامی داشت یاد شهدای دولت اعلام کرد: هم اکنون متوسط سرانه فضای ورزشی دراین استان 560 هزار نفری 80 سانتی متر مربع است که تا تیرماه سال 97 با بهره برداری از طرح های که هم اکنون درحال اجرا هستند 90 سانتی متر مربع می رسد.

حیدرزاده توسعه سرانه فضای ورزشی را سرمایه گذاری درازمدت برای ارتقا ورزش عنوان کرد و گفت: هم اکنون 705 فضای ورزشی دولتی و 215 مکان ورزشی خصوصی در استان ایلام با حدود 27 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته و 300 هیات ورزشی وجود دارد.

وی مشارکت اجرایی جوانان را سرمایه تربیت بدنی ایلام ذکر کرد و افزود: 49 سمن مجوزدار در استان ایلام فعال هستند.
حیدرزاده اضافه کرد: استان ایلام از مدعیان برخی رشته های ورزشی از جمله کبدی، سپک تاکرا، تیراندازی، هاکی، فوتبال، کونگ فو، بدمینتون، کاراته، کبدی، اسکیت، والیبال، رزمی و کوهنوردی، در سطح کشور است و بارها عناوین قهرمانی مسابقات مختلف را کسب کرده و میزبان مسابقات کشوری از جمله میزبان قهرمانی کشور کبدی در سطح منطقه رده سنی جوانان، مسابقات بسکتبال منطقه ای کشور، مسابقات قهرمان کشوری سپک تاکرا و هاکی بانوان همچنین مسابقات آسیایی کاراته در 2 بخش آقایان و خانم ها بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام همچنین گفت: اعتبارات ورزشی ایلام امسال رشد جهشی داشته است سال گذشته سه میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار به ورزش استان اختصاص داده شد که این رقم امسال افزایش می یابد.

وی پیش بینی کرد:امسال اعتبارات ورزشی از محل درآمد استان به 6 میلیارد ریال برسد و سقف درآمد ورزشی استان نیز افزایش پیدا کند.

وی کمبود اعتبارات ورزشی را یکی از مشکلات همیشگی ایلام دانست و گفت: در حال حاضر 320 هیات ورزشی در استان ایلام فعالیت دارند و این اعتبارات جوابگوی کمبودهای موجود نیست اما تاثیرگذار است.

حیدرزاده با اشاره به کسب افتخارات ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی اضافه کرد: ورزش استان ایلام در بعضی شاخص ها جز سه استان برتر کشور است و در کسب مدال در رویدادهای ورزشی نیز جز 6 استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش این استان ورود نکردن بخش خصوصی به این حوزه است و نتیجه عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه بخش ها آثار منفی خود را نشان می دهد که یکی از مهمترین این بخش ها حوزه ورزش است.

انتهای پیام/اس

رشد فراگیرشاخص های کیفی ورزش استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.