نقش اساسی امر به معروف در تمام اعمال انسان

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام اعمال انسان نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.

نقش اساسی امر به معروف در تمام اعمال انسانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام محمود قربانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان؛  با اشاره به اهمیت بحث امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: هدف از بعثت تمامی پیامبران در اصل مسئله اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با تأکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: اگر این واجب فراموش شده در جامعه احیا شود همه مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه همدان با اشاره به فلسفه قیام عاشورا ادامه داد: در قیام عاشورا امام حسین(ع) آن خطبه‌های معروف را می‌خواند اما لشکر یزید گوش نمی‌کردند و به عبارتی آنان کر و کور شده بودند و امام فرمودند اینها شکم‌هایشان از حرام پر شده است.

وی اضافه کرد: حرام‌خواری نیز عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر است چراکه این فریضه الهی در تمام اعمال انسان نقش اساسی و تعیین‌کننده دارد.

قربانی با اشاره به اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در سرنوشت انسان چه در دنیا و چه در آخرت ابراز داشت: با توجه به اهمیت این فریضه الهی امام حسین(ع) فرمودند هدف از قیام من امر به معروف ونهی از منکر در جامعه است یعنی این فریضه از تمام اعمال بالاتر است و همه معصومین(ع) نیز بر این فریضه تاکید فراوانی کرده‌اند.

انتهای پیام/خ

امر به‌ معروف و نهی‌ازمنکر در تمام اعمال نقش اساسی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.