سخنگوی وزارت دفاع آمریکا:

پنتاگون هنوز شمار نیروهای اعزامی به افغانستان را نهایی نکرده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: هنوز پنتاگون تصمیمی درباره شمار نیروهای اعزامی به این کشور اتخاذ نکرده است.

پنتاگون هنوز شمار نیروهای اعزامی به افغانستان را نهایی نکرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت مانینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت: از زمانی که ترامپ استراتژی آمریکا در افغانستان را اعلام کرده، پنتاگون هنوز درباره شمار نیروهای اعزامی به افغانستان تصمیمی نگرفته است.

وی به خبرنگاران گفت که وزیر دفاع آمریکا از رئیس ستاد ارتش این کشور خواسته «برنامه‌ای را آماده کند تا به اهداف استراتژیک راهبرد رئیس جمهور» دست پیدا کنند.

مانینگ افزود: وقتی ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشنهادهای خود را ارائه کند، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع تصمیم خواهد گرفت که چه تعداد نظامی بیشتر به افغانستان اعزام کنیم.

با این حال سرهنگ مانینگ تاکید کرد که صرف نظر از سخنرانی اعلام استراتژی آمریکا، مقامات پنتاگون باید همچنان گفت‌وگوهای زیادی را انجام دهند.

این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: ما رهنمودهای راهبرد جنوب آسیا در استراتژی رئیس جمهور را داریم. همچنین چیزهایی هست که هنوز باید اتفاق بیفتد، گفت‌وگوهایی که نیاز دارد در وزارت دفاع صورت گیرد تا وزیر دفاع تصمیم‌های خود را اتخاذ کند.

 با این حال این سخنگوی وزارت دفاع درباره اینکه چه تصمیم‌هایی اتخاذ خواهد شد، از اظهار نظر خودداری کرد.

ژنرال «جوزف وتل» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که اولین نظامیان اعزامی جدید ممکن است در چند هفته آینده به افغانستان برسند.

سرهنگ مانینگ اظهار داشت ژنرال وتل «درست می‌گوید» اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

هم اکنون بیش از 12 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و اخیرا نیز 20 بالگرد جنگی آپاچی و 190 نظامی آمریکایی به این کشور اعزام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.