امیر قربانی در نشست خبری:

تروریست‌ها جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند/ رونمایی از سامانه جدید در هفته دفاع مقدس

فرمانده هوانیروز ارتش گفت:تروریست‌های داعش جرأت نزدیک شدن به فاصله 50 کیلومتری مرزهای ایران را ندارند.

هوانیروز در سطح آمادگی خوبی به سر می‌بردبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه 7 شهریورماه) با حضور جمعی از اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: هوانیروز یکی از یگان‌های کارآمد و متحرک نیروی زمینی است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه هوانیروز عقبه خوبی حتی پیش از جنگ تحمیلی داشته است، گفت: امروز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و هدایت فرماندهی معظم کل قوا به سطح آمادگی خوبی رسیده است.

وی تصریح کرد: در زمان پیش از دوران دفاع مقدس و درگیری‌های مناطق مرزی هوانیروز همیشه توانسته در کمترین زمان ممکن به یاری برادران ارتشی و سپاهی خود در مناطق درگیر بشتابد تا هم برگ برنده‌ای برای فرماندهان و هم یک قوت قلب برای رزمندگان باشند.

امیر قربانی در ادامه اذعان داشت: در 31 شهریور زمانی که رژیم بعث عراق جنگ تحمیلی را آغاز کرد و با تمام توان و سوء استفاده از زمان به مرزهای ایران حمله کرد، در آن زمان ارتش ما شکل خاصی نداشت و سپاه نیز به صورت کمیته‌ در شهرها مشغول بود.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: در این زمان بود نیروی هوایی و هوانیروز به عنوان دو یگان تخصصی و قدیمی با داشتن یک عقبه خوب از درگیری‌های کردستان و مرزهای مناطق مرزی، عملیات‌های خوبی را علیه دشمن بعثی انجام دهند.

وی افزود: در آن دوران رزمندگان بزرگی چون شهید شیرودی در منطقه غرب، شهید وطن‌پور در منطقه جنوب غرب و شهید کشوری در منطقه ایلام توانستند سه محور اصلی ورودی دشمن به کشور را با تیم‌‌های پروازی و عملیات‌های سبک و سنگین بگیرند.

اگر تکفیری‌های داعشی بخواهند قدمی از مرزهای  ایران فراتر بگذارند، به هلاکت خواهند رسید

امیر قربانی با بیان اینکه در همان ابتدای جنگ شهید شیرودی رکورد پرواز در جهان را شکست، ادامه داد: این اتفاق به دلیل همان روحیه ایثار و شهادتی بود که در تمام رزمندگان هوانیروز وجود داشت. باید بگویم که دفاع مقدس با هوانیروز دفاع شد و با همین یگان پایان یافت و طی این دوران عملیات‌های بزرگی چون مرصاد توسط شیرمردان  هوانیروز انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه عملیات مرصاد برگ زرینی در دفتر افتخارات کشور است، گفت: به گفته کسانی که در عملیات مرصاد بودند کلید اصلی این عملیات در دستان هوانیروز بود و حمله بالگردهای کبری و هلی‌برن بالگردهای ترابری باعث شد تا دشمن محاصره و مجبور به پذیرش شکست شود.

وی گفت: بعد از دفاع مقدس هنوز جنگ برای ما تمام نشده و همچنان پا در رکاب ولایت آماده است تا در هر نقطه‌‌ از مرز که ناامنی ایجاد می‌شود به سرعت خود را به آنجا برساند و با آن مقابله کند، حال می‌خواهد  گروهک پژاک باشد یا تروریست‌های  تکفیری که در منطقه حضور دارند.

امیر قربانی خطاب به گروهک تروریستی داعش گفت: اگر تکفیری‌های داعشی بخواهند قدمی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران فراتر بگذارند، مطمئن باشید با برخورد سخت نیروهای هوانیروز مواجهه خواهند شد و به هلاکت خواهند رسید.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: همه به یاد دارید که در 23  خرداد سال 1393 تروریست‌ها قصد نفوذ به منطقه غرب کشور و محدوده خانه قند را داشتند اما ما به عنوان اولین یگان در کمتر از یک ساعت خود را به سرعت به منطقه رساندیم که این موجب دلگرمی رزمندگان کشورمان شد.

وی افزود: تروریست‌ها قصد نفوذ داشتند، اما زمانی که دیدند به دیوار آهنین رزمندگان اسلام برخورد کردند هیچ کاری نتوانستند بکنند و به درک واصل شدند.

امیر قربانی  با بیان اینکه دیگر تروریست‌ها حتی جرأت نزدیک شدن به فاصله 50 کیلومتری مرزهای ایران را ندارند، ادامه داد: خداروشکر شاهد این موضوع هستیم که بساط گروه تروریستی در حال برچیده شدن است.

فرمانده هوانیروز ارتش درباره نقش هوانیروز در کشور گفت: امروز ما در تمامی یگان‌های ارتش و سپاه و همچنین اورژانس هوایی حضور داریم به نحوی که امروز هوانیروز به عنوان اورژانس هوایی 10 استان را تحت پوشش خود دارد و در  بسیاری از بلایای طبیعی نیز به سرعت وارد می‌شود.

وی درباره نقش غیرسازمانی هوانیروز، اظهار داشت: هوانیروز، در انتخابات ریاست جمهوری  و موارد این چنینی که مردم کشور احتیاج به کمک داشته باشند به عنوان یک سرباز، خدمت‌گذار مردم خواهند بود.

امیر قربانی درباره توان رزمی این نیرو گفت: به جرأت می‌توانم بگویم با توجه به  پشتیبانی و حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هوانیرو به توان  رزمی بالایی رسیده که حتی قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب هم نیست.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: در زمان  پیش از انقلاب تمام قطعات و تجهیزات به وفور وجود داشت  اما امروز هم این موضوع وجود دارد هم اینکه تمامی این قطعات به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه با صنایع داخلی کشور ارتباط داریم، تصریح کرد: ما با دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی ارتباطات نزدیکی در زمینه تحقیقات برای ساخت تجهیزاتی چون سامانه دید در  شب یا سامانه‌های برد بلند موشک داریم و به جرأت می‌توان گفت که ما آینده بسیار ارزشمندی را برای هوانیروز در نظر داریم و پیش‌بینی می‌کنیم.

امیر قربانی افزود: ما برنامه‌های بلند مدتی را برای هوانیروز طرح‌ریزی کردیم و به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی‌هایی جدیدی در هوانیروز خواهند بود.

فرمانده هوانیروز ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس هوانیروز رونمایی خواهد داشت  یا خیر؟، گفت: مطمئن باشید در هفته دفاع مقدس هم رونمایی از سامانه خواهیم داشت و هم نمایش قدرت در هوانیروز انجام خواهد پذیرفت.

امیر قربانی با بیان این موضوع که در هفته دفاع مقدس شاهد فعالیت‌هایی خواهید بود که نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری تاکنون انجام نشده است، بیان کرد: ان‌شاءالله در هفته  دفاع مقدس شاهد رونمایی از سامانه جدید خواهیم بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار