افتتاح طرح عمرانی در بانه همزمان با هفته دولت

رئیس آب و فاضلاب روستای بانه گفت: در راستای طرح توسعه مخزن آب آشامیدنی 'شیوی ده' یک طرح آب آشامیدنی به مناسبت هفته دولت در بانه به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هاوری نصیری در آیین افتتاح مخزن آب آشامیدنی 'شیوی ده' در روستای 'قایی برد' افزود: طرح توسعه مخزن آب آشامیدنی 'شیوی ده' با ظرفیت 200 متر مکعب، 800 متر خط انتقال آب، اتاق فرمان و محوطه سازی در روستای قایی برد احداث شده است.
وی گفت:مجتمع تامین و انتقال آب این روستا تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام این طرح 21 روستای بخش مرکز بانه با جمعیت چهار هزار و 900 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخودار می شوند.
نصیری اضافه کرد: عملیات اجرایی مجتمع 'شیوی ده' شامل 2 حلقه چاه تامین آب، چهار دستگاه پمپاژ آب، 2 دستگاه ایمنی بین راهی، ایجاد 45 کیلومتر شبکه داخلی روستاها، 48 کیلومتر خط انتقال آب و احداث 18 مخزن ذخیره آب به ظرفیت یک هزار و 960 متر مکعب است.
وی اعتبار هزینه شده را برای این طرح 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبارات طرح آبرسانی مجتمع 'شیوی ده' 530 میلیارد و 960 میلیون ریال از محل ردیف و صندوق توسعه به صورت ملی است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی بانه تعداد مشترکین این طرح را تاکنون یک هزار و 300 مشترک عنوان کرد و افزود: پیشتر در روستای قایی برد یک منبع 50 متر مکعبی وجود داشته که باتوجه به افزایش مشترکین آب روستای قایی برد این مخزن توان تامین آب این روستا را نداشته است.

انتهای پیام/م

بهره برداری از طرح های عمرانی در بانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.