کاهش بهای نفت در بازار نیویورک ۱۳۹۶/۰۶/۰۷

بهای طلای سیاه در بازار انرژی نیویورک شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو باریل، بهای ‏هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه اکتبر با 34 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 51 دلار و 53 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت (دابلیو.تی.آی) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار دادهای آتی نفت ایفا می کند برای تحویل در ماه اکتبر با چهار سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 46 دلار و 53 سنت رسید. قیمت این شاخص نفتی در پایان معاملات روز کاری پیشین نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.

قیمت شاخص نفت نیویورک اکنون حدود پنج دلار کمتر از نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، شده و علت آن هم وقوع طوفان هاروی است که تاسیسات نفتی در خلیج مکزیک را در نوردیده است. بخش قابل توجهی از تاسیسات نفتی و پالایشگاه‌های آمریکا در این منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار