سقوط ۸۰ درصدی درآمد خالص گازپروم در سه ماهه دوم سال

درآمد خالص کمپانی روسی گازپروم در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ بزرگترین کمپانی گاز روسیه نتوانست پیش‌بینی اولیه کارشناسان را درمورد درآمدهای خالص برآورده کند، بطوریکه در سه ماه دوم سال 2017 با 80 درصد کاهش درآمد (معادل 817.3 میلیون دلار) مواجه شده است.

درحالیکه کارشناسان درآمد خالص گازپروم در سه ماهه دوم سال را 50.2 میلیارد روبل پیش‌بینی کرده بودند، این رقم از 48 میلیارد روبل فراتر نرفت.

حجم فروش گاز این کمپانی روسی در سه ماهه آوریل تا ژوئن 1.39 هزار میلیارد روبل اعلام شد که از رقم 1.33 هزار میلیارد روبل مدت مشابه سال گذشته، بیشتر بود.

در سه ماهه دوم سال درآمد خالص گازپروم از فروش گاز به مشتریان خارجی به حدود 140 میلیارد روبل رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 150 میلیارد روبل بود.

این کاهش درآمد خالص، به تغییر ارزش بدهی‌های گازپروم مربوط می‌شود. بدهی‌های گازپروم به نرخ ارزهای خارجی محاسبه می‌شود، این درحالیست که ارزش روبل به شدت سقوط کرده است و این کمپانی بزرگ روسی در بازپرداخت بدهی‌ها با مشکل مواجه می‌شود. بدهی‌ خالص گازپروم با 19 درصد افزایش در شش ماه نخست سال، تا 30 ژوئن به 2.29 هزار میلیارد روبل رسید.

صادرات گاز گازپروم به کشورهایی خارج از محدوده شوروی سابق، به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در شش ماه نخست سال به 119.1 میلیارد متر مکعب افزایش یافت. این آمار در مدت مشابه سال گذشته 109.4 میلیارد متر مکعب بود. اما مشکل اینجاست که میانگین بهای گاز در اروپا، از جمله هزینه‌های گمرکی، در ازای هر هزار متر مکعب گاز 11.117 روبل کاهش یافته است.

گازپروم به عنوان یک کمپانی دولتی در روسیه، تامین کننده یک سوم نیاز بازار اتحادیه اروپا است و گزارش‌های آماری خود را با استفاده از واحد پول روبل اعلام می‌کند.

 انتهای پیام/

کاهش درآمد بزرگترین شرکت صادرکننده گاز روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار