استاندار بوشهر:

حاشیه نشینی در شهرها حاصل بی توجهی به اشتغال است

استاندار بوشهر گفت: کم توجهی به تولید و اشتغال در روستا‌ها سبب توسعه حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شده که این موضوع پیامد‌های منفی زیادی نیز در پی داشته است.

حاشیه نشینی در شهرها حاصل بی توجهی به اشتغال استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،  مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با شماری از اعضا هیئت مدیره پست بانک کشور با تاکید بر توسعه اشتغال روستایی اظهار داشت: ایجاد اشتغال روستایی ، مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی مختلفی دارد و باید با طرح‌های مختلف زمینه ایجاد شغل در روستا‌های مستعد را فراهم آوریم.

وی با تاکید بر نقش مهم اشتغال در ماندگاری روستائیان افزود: اگر مسئله اشتغال در روستا‌ها حل شود شاهد ماندگاری بیشتر جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های زیربنایی در روستا‌های استان بوشهر تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمت بیشتر به روستاییان و ایجاد اشتغال در روستا‌ها دو کار مهم و اساسی است که باید در روستا‌ها انجام شود و پست بانک ظرفیت خوبی برای این کار دارد.

سالاری با اشاره به تدوین طرح‌های اشتغال‌زایی در روستا‌های استان بوشهر بیان کرد: دولت هم مسیری برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها در نظر گرفته که باید با تلاش و هماهنگی این مسیر را طی کنیم.

وی با تاکید بر شناسایی افراد مستعد اشتغال در روستا‌ها خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که افرادی که در روستا‌ها مستعد انجام کار و دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی هستند شناسایی شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به ضرورت مشاغل پایدار در روستا‌ها اظهار داشت: روستا‌های ساحلی در بحث آبزی پروری و پرورش ماهی ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند ضمن اینکه برخی روستا‌های استان هم ظرفیت‌های کشاورزی دارند که ایجاد گلخانه و تولید گوجه فرنگی از جمله فرصت‌های خوبی در این بخش است.

سالاری با اشاره به ایجاد کارخانه‌های فرآوری محصولات کشاورزی در روستا‌های استان بوشهر تصریح کرد: برای ایجاد واحد‌های بسته‌بندی خرما و سردخانه محصولات کشاورزی در روستا‌های استان بوشهر از ظرفیت پست بانک استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: در زمینه ایجاد شغل روستا‌های مستعدی در استان بوشهر وجود دارد، اما باید با کار کارشناسی طرح اشتغال و روستای مورد نظر را انتخاب کرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: کم توجهی به تولید و اشتغال در روستا‌ها در دهه‌های اخیر سبب توسعه حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شده که این موضوع پیامد‌های منفی زیادی نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/ف

کم توجهی به اشتغال روستایی سبب حاشیه‌نشینی در شهر‌ها شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.