کمک‌های امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان از طریق آمفیس نظارت می‌شود

براساس یک تفاهم نامه همکاری که به امضای وزیر مالیه و قوماندانی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان رسید، چگونگی مصارف بودجۀ نیروهای امنیتی افغانستان نظارت می شود.

کمک های امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان از طریق آمفیس نظارت می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس یک تفاهم نامه همکاری که به امضای وزیر مالیه و قوماندانی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان (CSTC-A) رسید، چگونگی مصارف بودجۀ نیروهای امنیتی افغانستان از طریق دسترسی به سیستم مدیریت اطلاعات مالی افغانستان (آفمیس) نظارت می شود.

اکلیل حکیمی؛ وزیر مالیه افغانستان تفاهمنامۀ همکاری را به منظور ایجاد شفافیت در بودجۀ نیروهای امنیتی افغانستان، با جنرال رابئن ال. فانتس، قوماندان عمومی سیستیکا به امضأ رسانید.

بر اساس تفاهمنامۀ مذکور، قوماندانی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان متعهد است تا حکومت افغانستان را در راستای تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی کمک نموده و از چگونگی مصارف بودجۀ نیروهای امنیتی افغانستان از طریق دسترسی به سیستم مدیریت اطلاعات مالی افغانستان (آفمیس) نظارت میکند.

همچنان هر دو جانب در رابطه به ایجاد شفافیت در پرداخت معاشات نیروهاي امنيتي و تفتیش منابع مالي از طریق سیستم آفمیس باهم همکاری مینمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار