ریاست تحقیقات جنایی کابل خبر داد:

بازداشت ۴۰۰ مجرم در کابل در یک ماه گذشته

پلیس کابل از کاهش سطح جرایم جنایی در سطح این شهر خبر داد و گفت که در یک گذشته این اداره حدود ۴۰۰ نفر را به اتهام جرایم گوناگون دستگیر کرده است.

بازداشت ۴۰۰ مجرم در کابل در یک ماه گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال سالم الماس؛ رئیس تحقیقات جنایی کابل در یک نشست خبری گفت که این اداره از تاریخ یازدهم اسد الی ششم سنبله توانسته ۳۹۵ مظنون را به‌ارتکاب جرایم "قتل، سرقت، قطاع‌الطریقی، کیسه‌بری، حمل و نقل سلاح غیر قانونی و فساد اخلاقی بازداشت کند.

 الماس علاوه کرد که با بازداشت این افراد کاهش قابل ملاحظه‌ی در سطح جرایم در شهر کابل به‌وجود آمده‌است.

الماس افزود که این اداره هم‌چنین یک باند سازمان‌یافته سارقین را که حدود ۲صد هزار دالر امریکایی و ۴.۵ میلیون افغانی را از یک دکان در سرای شهزاده به‌سرقت برده بودند؛ بازداشت کرده‌است.

به‎گفته الماس؛ افراد این باند در ابتداء یکباب دکان را در سرای شهزاده به‌کرایه گرفته بودند در حالیکه هیچ فعالیت تجارتی در آن دکان نداشتند.

او اضافه کرد که بعد از مدتی آنان چندین تن را شبانه در دکان خود مخفی کرده بودند و نیمه‌های شب این افراد به‌دکان یکی از صرافان هجوم برده و تمام داشته‌های "سیف پول" وی را با خود برده بودند.

الماس ادامه داد که ریاست تحقیقات جنایی کابل بعد از دو روز توانست تمام افراد را به‌شمول سازمان‌دهنده اصلی قضیه بازداشت و به‌پنجه قانون بسپارند. هم‌چنین تمام پول مسروقه به‌مالک اصلی آن تسلیم شد.

در همین حال قومندانی امنیه کابل از گرفتن تدابیر ویژه امنیتی در شهر کابل در روزهای عید خبر داده می‌گوید که آنان در روزهای عید در نقاط مختلف شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل در جهت تامین امنیت بهتر مردم خویش از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهند ورزید.

سالم احساس سرپرست قوماندانی امنیه کابل در این نشست خبری گفت که پولیس اضافی در شهر و ولسوالیهای کابل موظف شده تا امنیت مساجد، پارکها و ساحات تفریحی را تامین کند.

 آقای احساس افزود که آنان پلان جامع را برای تدابیر امنیتی ترتیب کردهاند تا شهروندان روزهای عید را در یک فضای امن و خوشی تجلیل کنند.

او هم‌چنین یادآور شد که برای تأمین امنیت بهتر موتر سایکلهای جدید را در اختیار شماری از حوزههای امنیتی قرارداده اند تا در گزمه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار