سلطانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت مستقل صندوق نوآوری و شکوفایی از معاونت علمی و فناوری/ ایجاد ۶۰ هزار اشتغال پایدار در کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از ایجاد ۶۰ هزار اشتغال پایدار در زمینه نوآوری و فناوری در کشور خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه  سه هزار و 804 موضوع به صندوق نوآوری ارسال شده است  که 2 هزار و 100 مورد آن طرح بوده و بقیه ممکن است ضمانت نامه یا درخواست‌های دیگر از این قبیل باشند، گفت: درخواست‌های بسیاری در دست اجرا هستند که 900 مورد از آنها رد شده اند و 540 مورد دیگر در دست بررسی است؛ در مجموع 2 هزار و 300 میلیارد تومان درخواست از صندوق وجود دارد؛ تعداد طرح هایی که تصویب شده و در حال انجام است 2 هزار و 100 مورد است که 600 طرح آن  موفق شده اند به بازار راه پیدا کنند و یک هزار و 550 مورد از این طرح‌ها تا 2 سال آینده تمام می شوند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه توانسته ایم 60 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد کنیم، اظهار کرد: از 2 هزار میلیارد تومانی که دولت برای صندوق در نظر گرفته است، یک هزار و 650 میلیارد آن را تخصیص داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: این بودجه انواع و اقسام وام‌ها، لیزینگ، سرمایه در گردش و طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت و در کل 21 طرح را در برمی گیرد.

وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی در دانش بنیان شدن شرکت ها

سلطانی تصریح کرد: به لحاظ ساختاری صندوق نوآوری و شکوفایی مستقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور است. یعنی حکم اعضای صندوق همچون هیئت مدیره و مدیر صندوق را رئیس جمهور می دهد و فعالیت این افراد مستقیما زیر نظر رئیس جمهور است، البته باید این موضوع را بگویم که روند بررسی و ارزیابی طرح ها‌ی مطرح شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان برعهده ما است و  در بحث دانش بنیان شدن‌ شرکت ها هیچ وظیفه‌ای نداریم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص مدت زمانی که لازم است تا یک شرکت ارزیابی شود، گفت: به لحاظ زمانی ارزیابی ما یک ماه و یک ماه نیم زمان لازم دارد  البته نسبت به سال گذشته که ۶ و یا ۹ ماه طول می کشید مشکل را رفع کرده ایم.

سلطانی در رابطه با شکایتی که برخی از شرکت‌های دانش بنیان در خصوص شیوه ارزیابی داشتند، تصریح کرد: ما 2 هزار و 100 طرح را بررسی و تصویب کرده ایم و 900 طرح را رد کرده ایم که از تمام این طرح ها کمتر از 200 شکایت عنوان شده است؛ شکایت‌ها را بررسی می کنیم و براساس طرح ها مشاوران علمی را برای پروژه ها انتخاب می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.