مهردادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

سهم 20 درصدی دامداری‌ها در انتشار بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به علت تعداد راس دام موجود در دامداری‌های اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، دامداری‌ها سهم 20 درصدی در ایجاد بوی نامطبوع این منطقه دارند.

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شناسایی 24 کانون بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) به تهران، اظهار داشت: به علت تعداد راس دام موجود در دامداری‌های اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، دامداری‌ها سهم 20 درصدی در ایجاد بوی نامطبوع این منطقه دارند.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم سازمان محیط زیست برای کاهش بوی نامطبوع دامداری‌ها و واحدهای دامی تجهیز آن ها به سیستم تصفیه فاضلاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه علاوه بر دامداری ها، واحدهای دیگری هم در تولید بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) نقش دارند، گفت: در حال حاضر یکی از  دو مورد دامداری بزرگ و آلاینده واقع در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) موفق به راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب شده است و واحد دیگر هم در آینده نزدیک به این سیستم مجهز خواهد شد.

مهردادی تصریح کرد: با اقداماتی که تاکنون انجام شده است امیدواریم تا در آینده شاهد کاهش 30 درصدی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی(ع) به تهران باشیم و برای رفع 70 درصد بوی نامطبوع حاصل از فاضلاب‌های شهری و مراکز دفن پسماند مانند آرادکوه اقداماتی در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب اسلامشهر،گفت: مرحله نخست تصفیه خانه راه اندازی شده و پیگیر راه اندازی مراحل بعدی نیز هستیم.

انتهای پیام/

شناسایی 24 کانون بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
جا قحط بود اونجا فرودگاه زدن ؟
آخرین اخبار