افتخاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت با اجرای قوانین و نظارت می‌تواند مانع از پیشرفت خصولتی‌ها شود

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت با اجرای قوانین و نظارت می‌تواند مانع از پیشرفت خصولتی‌ها شود.

خصولتی باعث رکود بخشخصوصی می‌شودلاله افتخاری عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر حضور خصولتی ها در دولت اظهار کرد: اشکالاتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی وجود دارد که مانع از رشد بخش خصوصی شده و بسیاری از بخش‌های کلان توسط اشخاص دولتی اداره می‌شود.

وی افزود: دولت بحث خصوصی‌سازی را مطرح کرده اما عملا بخش های مهم اقتصادی را به شرکت‌های زیر مجموعه خود سپرده است و در واقع پدیده خصولتی، دولتی در سایه و حاشیه است که باعث رکود بخش خصوصی می‌شود.

افتخاری تصریح کرد: این پدیده مخرب، سبب دلسردی بخش خصوصی می‌شود و به تدریج در سطح کلان تاثیرهای مخربی را برجای خواهد گذاشت چراکه امکان بالندگی در این بخش از بین می‌رود.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: دولت با اجرای قوانین و نظارت می‌تواند مانع از پیشرفت خصولتی‌ها شود و اگر اجرای صحیح قوانین صورت بگیرد بخش‌های سودمند اقتصادی به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی در پایان  با اشاره به ظرفیت ارتباط کابینه دولت با اصولگرایان خاطر نشان کرد: دولت باید از همه ظرفیت‌های نظام استفاده کند و نباید نگاه جناحی جایگزین نگاه تخصصی شود امیدواریم که عملکرد دولت گره‌گشا و فراجناحی باشد.

انتهای پیام/

تاثیر حضور خصولتی ها در دولت بر اقتصاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار