توجه ویژه به بهداشت کشتارگاه اردکان در روز عید سعید قربان

معاون فرماندار اردکان گفت:همزمان با کشتار دام در روز عید قربان نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مصطفی پوردهقان اردکان معاون فرماندار اردکان گفت: مخاطرات فراوان بهداشتی ذبح دام سبب می‌شود که این امر خطرات جدی در راستای انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری در کشور افزود: با توجه به حساسیت موضوع این بیماری و راه‌های انتقال آن از طریق دام، همزمان با کشتار روز عید قربان نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط صورت خواهد پذیرفت.

پور دهقان در پایان تأکید کرد: در صورت کشتار در محلی غیر از کشتارگاه اردکان از جمله کمیته امداد و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) نظارت نماینده دامپزشکی و مأمور بهداشت صورت خواهد گرفت.

در این جلسه نظارت بیشتر به موضوع کشتار در روز عید قربان و توجه هر چه بیشتر به مباحث بهداشتی و شرعی کشتارگاه اردکان مورد تأکید قرار گرفت.

کنترل ورود و خروج افراد به کشتارگاه، کنترل موارد بهداشتی مرتبط با آب گرم، مناسب‌سازی سیستم گرمایش و سرمایش کشتارگاه، ضبط لاشه‌های مشکوک توسط شهرداری، ایجاد سکوی مناسب کشتار، برطرف‌کردن مشکلات فاضلاب کشتارگاه و همچنین نظارت شرعی بر کشتار توسط تیم چندنفره روحانیون به عنوان ناظر شرعی ذبح ار موضوعات مورد تأکید در این نشست بود.

جلسه امور کشتارگاه شهرستان اردکان با موضوع نظارت بر وضعیت کشتارگاه اردکان در روز عید سعید قربان صبح امروز در محل فرمانداری اردکان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

نظارت بیشترکشتارگاه اردکان در روز عید سعید قربان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.