آیت الله حسینی بوشهری:

طلاب جوان روحیه ی پرسشگری را حفظ کنند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم‌الاوصیا(عج) گفت:طلاب جوان با حفظ روحیه ی پرسشگری در مسیر پویایی گام بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله حسینی بوشهری،عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم‌الاوصیا(عج) قم، با تأکید بر اینکه روحانیون به‌ویژه طلاب جوان باید روحیه پرسشگری را حفظ کنند، اظهار داشت: طلاب جوان از شرایط پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرند و بدون اتلاف وقت در مسیر پویایی علمی و معنوی گام بردارند.

وی با اشاره به اهمیت رسالت حوزوی افزود: عظمت و رسالت حوزه‌های علمیه و نهادهای علمی وابسته به آن بسیار افزون است و طبق فرمایش امام علی(ع) می‌توان رمزهای موفقیت طلاب را دین‌شناسی، داشتن تفکر صحیح و درد دین داشتن برشمرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بابیان اینکه طلاب باید در جهت ترویج دین بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) بکوشند، افزود: بزرگان ما در حوزه بعضاً حالات عجیبی داشته‌اند و استغفار و تهذیب نفس آنان زبانزد بوده و امروزه باید بکوشیم الگوهای علمی و اخلاقی این بزرگان را در بین طلاب معرفی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفتار و سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را بالاترین الگو برای معرفی به مردم دانست و گفت: همان‌گونه که پیامبر اسلام نگران جامعه بودند طلاب نیز باید امروزه نسبت به شرایط جامعه دغدغه‌مند باشند و بی‌تفاوت از کنار مسائل و مشکلات جامعه نگذرند.

وی یادآور شد: همان‌گونه که پیامبر برای مردم زحمتی نداشت و در مسیر خود به حداقل‌ها قناعت داشت، طلاب نیز باید یاور مردم و تلاشگر باشند تا بتوانند در کنار ترویج دین مشکلات مردم را حل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری فرصت تحصیل در حوزه را موقعیتی ممتاز برای طلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امام علی(ع) فرموده‌اند پرسشگری انسان‌ها در کنار خستگی‌ناپذیری همچون تهذیب نفس و دانش‌آموختگی نزد اساتید بوده که به موفقیت علمی ختم می‌شود.

انتهای پیام/ش

آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیای قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار