زوج های جوان بخوانند؛

ناباروری پشت این وسایل خانگی پنهان شده است

یکی از مشکلات زوج های جوان ناباروری بوده و جالب است بدانید که این عارضه با استفاده از برخی لوازم منزل در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از زوج‌های نابارور چشم انتظار تولد فرزند هستند، اما با مشکل ناباروری مواجه هستند و با وجود درمان های فراوان نتایج مثبتی نمی بینند.

براساس جدیدترین پژوهش‌های دانشمندان جالب است بدانید که ناباروری به دلیل استفاده از برخی وسایل خانه است، مواد شیمیایی به کار رفته دربرخی مبلمان‌ها، صندلی ماشین و حتی زیرانداز‌های ورزشی می‌تواند سبب ناباروری در بانوان شود.

ناباروری پشت این وسایل خانگی پنهان شده است

این مواد که برای جلوگیری از کثیف شدن زودهنگام مبلمان، ضد نفود گردو خاک، ضد آب بودن مبل‌ها و نیز جلا بخشیدن به ظاهر این وسیله‌ها استفاده می‌شود می‌تواند سبب ناباروری در زوج‌ها به ویژه زنان شود.

کارشناسان دریافتند علاوه بر تماس پوست بدن با این مبل‌های حاوی مواد شیمیایی، استشمام ناخودآگاه بوی ایجاد شده از آنها می‌تواند بر باروری اثر منفی بگذارد.

پژوهشگران با بررسی میزان مواد شیمیایی موجود در ادرار حدود ۲۱۱ زن که تحت درمان آی وی اف (IVF) قرارداشتند دریافتند مقدار فراوانی مواد شیمیایی از مشتقات ارگانو فسفات ها، فتالات، پی وی سی، آمونیوم کواترنری و پی اف آر (PFR) در نمونه‌های ادرار وجود داشته که رابطه مستقیمی با ناباروری در آنها و نیز موفق نبودن عمل آی وی اف داشته است.

وقتی مبلمان و زیرانداز ورزشی باعث نازایی بانوان می‌شوند

محققان آمریکایی دانشگاه هاروارد با بررسی گستره فراوانی از وسیله‌هایی که در آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است، دریافتند در زیرانداز‌های ورزشی که به نام «مت یوگا» مشهور هستند نیز مواد شیمیایی وجود دارد.

وقتی مبلمان و زیرانداز ورزشی باعث نازایی بانوان می‌شوند
این مواد شیمیایی باعث اختلال در ترشح هورمون‌های موثر درباروری دربانوان می‌شوند همچنین می‌توانند میزان سلول های جنسی آقایان را نیز کاهش دهند و سبب تشکیل نشدن نطفه شوند.

براین اساس کارشناسان به زوج‌هایی که قصد فرزند آوری یا درمان ناباروری دارند توصیه می‌کنند از مواد شیمیایی دوری کنند و در لوازم منزل خود از مبلمان با روکش پارچه‌ای یا پنبه‌ای استفاده نکنند.

بر اساس این تحقیقات مصرف مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی نگهدارنده و نیز استفاده از خوشبو کننده‌های هوا و مواد تمیز کننده می‌توانند سبب ناباروری شود.

نتایج این پژوهش در مجله منظره سلامتی (Environmental Health Perspectives) به چاپ رسیده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
lمحمد ع
۰۷:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
در لوازم منزل خود از روکش پارچه ای یا پنبه ای استفاده نکنند؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
با سلام،،یاد قدیما بخیر کی اینهمه درد ومرض عجییب قریب بود؟؟؟تنها راه ساده زیستی واستفاده از وسایل طبیعیه وخوردن غذاهای ارگانیک واقعی...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
در لوازم منزل خود از مبلمان با روکش پارچه‌ای یا پنبه‌ای استفاده نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
همه ک هیچن...پس چ کنیم
Iran (Islamic Republic of)
s.m.m
۱۸:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
زندگی امیخته با تکنولوژی مشکلات فراوانی رو همراه داره. یکیش هم همینه......
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۸:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
سلام ممنون از هشدار بهداشتی عالی تون
آخرین اخبار