صفاری‌نطنری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپایی‌ها براساس منافعشان از برجام حمایت جدی می‌کنند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها براساس منافع‌شان نمی‌خواهند با وجود سیاست‌های نامعقول آمریکا ارتباط با ایران را از دست بدهند.

وومرتضی صفاری نطنری رئیس کمیته روابط خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه آمریکایی‌ها در شرایط فعلی نمی‌توانند علی‌رغم تمام توان مسئله‌ای را به ایران و حتی کشورهای دیگر تحمیل کنند، گفت: ما اکنون شرایط ویژه‌ای را در اختیار داریم.

صفاری‌نطنزی تاکید کرد: از یک سو با توجه به برجام تا حدودی مشکلات تحریم‌ها و فضاهای بسته از میان رفته و شرایط برای برقراری ارتباط در دنیا باز شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر آمریکایی‌ها شرایط خوبی با توجه به صحبت‌های غیرمنطقی و غیراصولی‌ که بیان می‌کنند در دنیا ندارند و تقریبا با اکثر قدرت‌های جهانی مانند چین، روسیه و حتی اروپایی‌ها دچار تنش و مشکل شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اروپایی‌ها به خاطر منافعشان به صورت جدی از برجام حمایت می‌کنند، تصریح کرد: آنها علاقمندند به دلیل تعاریف منافع اقتصادی‌شان ارتباط خود را با ایران حفظ کنند و نمی‌خواهند به دلیل سیاست‌های نامعقول آمریکا این شرایط را از دست بدهند.

ضرورت سیاست خارجی فعال در دستور کار دولت

نماینده مردم نطنز با اشاره به اینکه دولت باید یک سیاست خارجی فعال را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در فاز اول باید مسائل و مشکلات خود را با کشورهای منطقه حل کرده و تا حدودی روابط خود را با کشورهای همسایه که دارای چالش است، تلطیف و تنش‌های داخلی در منطقه را به نوعی ساماندهی کند. 

صفاری‌نطنزی در ادامه افزود: دولت در فاز بعد به دنبال منافع کشورمان در حوزه جذب سرمایه‌گذاری در مناطق دیگر باشد، باید تلاش بسیاری انجام دهیم تا نیاز و اولویت داخلی کشورمان در این زمینه تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار