نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها:

توسعه مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: در راستای توسعه ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی توسعه مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

توسعه مشاغل خانگی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدعلی‌اکبر فاطمی ظهر امروز در نشست با سرپرست  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتی با تاکید بر نقش مهم آموزش در ایجاد تخصصی کاربردی اظهار داشت: ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی فنی و حرفه‌ای نیاز امروز جامعه است.

وی با اشاره به نقش مهم مهارت‌افزایی در ایجاد اشتغال افزود: آموزش‌های فنی وحرفه ای افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال سوق می‌دهد و این آموزش‌ها از امیدهای اشتغال کشور است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با عنوان اینکه یکی از مشکلات شهرستان دشتی بیکاری است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای راهگشا و کمک کاری بزرگ برای دولت محسوب می‌شود تا افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال هدایت کنند.

فاطمی با تأکید بر حمایت و توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: مشاغل خانگی فرصتی است که می‌توان با کمترین هزینه، شغل پایدار و ثابت ایجاد کرد و برای فعال شدن آن باید مسئولان نهایت تلاش خود را به کار برند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی نیز با اشاره به عوامل کارایی و اثربخشی در توسعه و ارتقای سطح علمی هر سازمان، گفت: ساز و کاری که می‌توان به وسیله آن به منابع انسانی اهمیت داد و از آن به عنوان یک سرمایه بی‌پایان و پایدار برای بهره‌وری و پویایی سازمان بهره‌ گرفت آموزش به منظور توسعه نیروی انسانی است.

محمد جواد کاشفی بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری آنان تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مرتبط با روستائیان در روستاها برای اشتغال‌زایی و امید دادن بیشتر به مردم برای ماندگاری در روستا از برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای امسال است.

انتهای پیام /پ

از مشاغل خانگی حمایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.