مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان؛

ثروت آفرینی با کشت گیاهان داروئی

مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان گفت: با توجه به حاد بودن وضعیت آب، گیاهان دارویی توجیه اقتصادی پیدا کرده و ثروت‌آفرینی بیشتری دارند.

ثروت آفرینی با کشت گیاهان داروئیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضائی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان، حدود ۲۰ هکتار زعفران، ۱۵ هکتار گل محمدی، یک هکتار ختمی، ۱٫۵ هکتار نعناع، سه هکتار ترخون و دو هکتار گل گاوزبان می باشد

وی  با اشاره به تغییر الگوی کشت در رفسنجان، افزود: تسهیلات بلندمدت هم برای این منظور در نظر گرفته شده که در کشتهای گلخانه ای این امر به خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که در کشت‌های گلخانه‌های مصرف آب خیلی کم است افزود: سیاست سازمان بر این است که احداث دو مجتمع گلخانه‌ای را در این شهرستان به سرانجام رسانده تا گلخانه‌ها یکجا ساماندهی شوند و در مناطقی که ای‌سی آب زیر ۲۰۰۰ باشد، طرح گلخانه مناسب است.

رضایی با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان شوری آب بالای ۵ هزار و در نوق بالای ۸ هزار است، ادامه داد: دو منطقه با کیفیت آب خوب مشخص شده تا نسبت به ایجاد مجتمع گلخانه‌ای اقدام شود.

انتهای پیام/ح

افزایش کشت گیاهان داروئی دررفسنجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار