میراث کشاورزی منظر فرهنگی میمند احیاء می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از احیاء میراث کشاورزی این منظر با همکاری کشاورزان منطقه خبر داد.

میراث کشاورزی منظر فرهنگی میمند احیاء می‌شودبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ با توجه به اینکه در طی سال‌های اخیر بخشی از زمین‌های کشت دیم منظر فرهنگی میمند به دلیل خشکسالی رها شده بود، پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند با استفاده از متخصصان مجرب کشور در حال احیاء این نوع کشاورزی است.

«مهناز اشرفی» مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در یک سال گذشته توسط پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند در حال پیگیری است احیاء میراث کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته بخش عمده‌ای از فعالیت مردم این منظر در ارتباط با کشاورزی بوده ولی به دلیل خشکسالی‌های سال‌های اخیر بخشی از زمین‌های کشاورزی به ویژه کشت دیم بلااستفاده مانده بود، این پایگاه اقدام به مطالعه و بررسی راه‌حل‌های احیاء کشت دیم در منظر فرهنگی میمند کرد.

آن طور که مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی میمند می‌گوید: از سال گذشته با استفاده از متخصصان مجرب در این زمینه و البته با همکاری کشاورزان و با برگزاری چندین نشست مشترک با آنها اقدام به کاشت بذر بومی در زمین‌های رها شده کردیم که خوشبختانه بسیار موفق بود.

وی اعلام کرد: این پروژه سعی دارد با ایجاد آزمایشگاه مطالعاتی در هر زمین کشاورزی به کشت بهترین بذر بومی سازگار با محیط دست یابد تا طی سال‌های آینده بتوان این بذر سازگار شده را تکثیر و پرورش داد.

به گفته اشرفی، هم اکنون 15 کشاورز با پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند در حال همکاری هستند. به طوری که این طرح نه تنها در درازمدت می‌تواند سیمای بصری منظر فرهنگی میمند را متحول کند که به لحاظ حضور و جذب کشاروزان و تقویت اقتصاد محلی نیز بسیار موثر است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار