نقاشی از دلاوری‌های حضرت علی (ع) در جنگ احد رونمایی شد

جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین را در آستانه عید غدیر با حضور مسئولان رونمایی کردند.

نقاشی از دلاوری‌های حضرت علی (ع) در جنگ احد رونمایی شدبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جدیدترین نقاشی حسن روح‌الامین با موضوع دلاوری حضرت علی(ع) در جنگ احد با نام «لا فتی الا علی» در آستانه عید غدیر در تالار وحدت رونمایی شد. این نقاشی فقط تا ساعت 17 امروز در معرض نمایش عموم خواهد بود.

روح‌الامین  درباره تابلوی «لا فتی الا علی» گفت: ابتدا نام دیگری برای نقاشی‌ام برگزیده بودم اما نام فعلی را مناسب‌تر دیدم. بزرگترین دلیل انتخاب این موضوع، غربت موضوعات دینی در نقاشی است. چون روی این موضوعات کمتر کار می‌شود و اساتید وقت کمتری برای آن می‌گذارند.

این نقاش عاشورایی تأکید کرد: در تابلوهایی که کار می‌کنم سعی دارم یک برش از یک شخصیت را کار کنم، اینجا هم برش کوتاهی از غزوه احد است که علاوه بر مصیبت شکست مسلمانان، رشادت علی(ع) هم در آن نمایان است. تابلو کار کردن مانند شعر است و باید الهام شود، منظور چیزی شبیه وحی نیست، بلکه ایده درستی بیاید و سپس انگیزه اجرای آن ایجاد شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای من اتفاق بزرگی بود که در موزه هنرهای معاصر نمایشگاه داشته باشم و این مهم با محبت و حمایت آقای ملانوروزی محقق شد. همچنین از توجه همیشگی رسانه‌ها قدردانی می‌کنم.

مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هاشم میرزاخانی مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

گفتنی است؛ خلق این تابلو 6 ماه زمان برده است.

شایان ذکر است؛ چند هفته قبل نقاشی‌ دیجیتال روح‌‌الامین از شهید حججی و واقعه اسارتش با بازتاب‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. پیش از آن نیز تابلوهای «مدافعان حرم» و «عرش بر زمین افتاد» از این هنرمند با استقبال کارشناسان و مخاطبان مردمی مواجه شده بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.