در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات تهیه‌کننده مالاریا درباره علت تقدیم جایزه‌اش به شهید حججی

مسعود ردایی به بیان چرایی اهدای جایزه‌اش از جشنواره اورنبورگ، چگونگی برگزاری این جشنواره و... گفت.

توضیحات تهیه‌کننده مالاریا درباره علت تقدیم جایزه‌اش به شهید ححجیبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی در جشنواره اورنبورگ 2017 حضور داشت و جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از آن خود کرد.

در روز اختتامیه این مراسم و زمان اهدای جوایز، ردایی پس از توضیحاتی، جایزه خود را به شهید محسن حججی تقدیم کرد، به همین منظور و برای اطلاع از برخی جزئیات جشنواره از این تهیه‌کننده سوالاتی پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید.

روند اجرایی و نگاه جشنواره امسال به چه شکل بود؟

اين دوره دهمين سال برگزاری جشنواره اورنبورگ بود كه بسيار منظم و دقيق برنامه‌ريزی شده بود. مسئولين جشنواره كاملا به كار خود مسلط بودند و با انتخاب فيلم‌هایی از کشورهای فرانسه، ارمنستان، بلژیک، استرالیا، قرقیزستان، ایتالیا، قزاقستان، لتونی، روسیه، لیتوانی و مقدونیه به علاوه مالاريا از جمهوری اسلامی ايران، بخش مسابقه فيلم‌های سينمايی را شكل دادند.

فيلم‌های بلند جشنواره در ژانرهای مختلف بود كه اكثريت آنها مضمون اجتماعی داشتند.

چه المان‌هایی در فیلم باعث شد تا فیلم شما دیده شود و استقبال مخاطبان عام و واکنش آن‌ها پس از دیدن فیلم به چه شکل بود؟

استقبال مخاطبان روسی بسيار عالی بود. این فیلم در پايان با تشويق‌های ممتد حاضرين مواجه شد.

عكس‌العمل مخاطبان در طرح سوالات‌شان مشخص می‌شد. از نحوه توليد، رسيدن به موضوع فيلم، نحوه انتخاب بازيگران، حذف چه بخش‌هایی از فيلم، چگونگی اكران فيلم در ايران، محدوديت‌ها و از اين قبيل سوالات كه در هر بخش، توضيحات كافی ارائه شد.

اما برخی از هنرمندان حاضر در زمان نمايش فيلم در سالن جشنواره به اظهارنظر پرداختند. يكی از بازيگران معروف زن روسی در جمع مخاطبين پس از اكران فيلم گفت: «من از تهيه‌كننده و كارگردان فيلم تشكر می‌كنم كه با ساخت فيلم مالاريا همه ما را به ايران بردند و ما را با زندگی در شهر تهران آشنا كردند. با جوانان ايرانی همراه شديم تا شادی‌ها، غم‌ها و زندگی آنها را لمس كنيم» و اين صحبت‌های بازيگر روسی با تشويق حاضرين مواجه شد.

زمانی که از شهید حججی در این جشنواره گفتید و جایزه را به این شهید تقدیم کردید با چه واکنشی روبرو شدید؟

زمانی كه فيلم «مالاریا» بهترين فيلم جشنواره اورنبورگ ٢٠١٧ اعلام شد و بنده برای دريافت جايزه فراخوانده شدم، فكر كردم چند موضوع را در جمع هنرمندان حاضر در اختتاميه مطرح كنم. اول اينكه كلام خود را با نام حضرت باری تعالی آغاز كنم. دوم اینکه بهترين و منعطف‌ترين انسان‌ها يعنی ايرانيان عزيز را كه به راستی صلح‌طلب هستند را معرفی نمايم. سوم اینکه از جوانان سرافرازمان چون شهيدمحسن حججی كه قهرمانان واقعی و مدافعان صلح هستند، یاد كنم و ارادت خود را به اين عزيزان نشان دهم.

چه اتفاقی افتاد که جایزه را تقدیم این شهید والامقام کردید؟

بين نماز ظهر و عصر و در روز مقدس عرفه كه روز استجابت دعاست، از خداوند متعال استدعا كردم كه اگر برنده جايزه شديم از قهرمان واقعی و مدافع حرم و وطن، شهيد محسن حججی نام ببرم تا هر چند کوچک ادای دين كرده باشم. اين كمترين كاری بود كه می‌توانستم انجام دهم.

آخرین وضعیت اکران داخلی «مالاریا» به کجا رسید؟

فيلم سينمايی مالاريا بر اساس آخرين برنامه‌ريزی موسسه پخش آن در داخل كشور يعنی فيلميران در نيمه مهر ماه سال جاری اكران خواهد شد.

 

انتهای پیام/

فیلم سینمایی مالاریا بهترین فیلم جشنواره اورنبرگ روسیه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار