برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی در تبریز

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز با بیان اینکه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات خودرو در تبریز برگزار می‌شود گفت: این نمایشگاه از ۱۴ شهریور ساعت ۱۸ افتتاح شده و تا ۱۷ شهریور ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حبیب لاهوتی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات خودرو در تبریز برگزار می‌شود اظهار کرد: این نمایشگاه از 14 شهریور ساعت 18 افتتاح شده و تا 17 شهریور ادامه می‌یابد که از ساعت 16 تا 22 امکان بازدید فراهم است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت خودرو در تاریخ کشور نخستین بار در تبریز برگزار شده است افزود: نمایشگاه تبریز بیست و یکمین نمایشگاه است ولی نمایشگاه تهران شانزدهمین خواهد بود که تهران 5 سال از تبریز در این زمینه عقب است.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی تبریز، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته با 63 درصد تامین قطعات، تامین قطعات، تأمین کننده اصلی قطعات یدکی صنعت خودرو کشور بود ابراز داشت: این رتبه در سال‌های اخیر به شدت افت کرده است ولی تلاش می‌کنیم بعضی واحدها که مشکل دار شدند و به تعطیلی کشیده شدند، در این نمایشگاه احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ دولتمرد و یا نماینده‌ای توان احیای واحدهای تعطیل شده را ندارند و نمی‌تواند از رکود خارج کند تصریح کرد: این نمایشگاه 410 سهام دار دارد که می‌تواند با همکاری بخش خصوصی و رسانه‌ها دست به دست هم دهیم و به احیای آن کمک کنند.

لاهوتی افزود: باید این پتانسیل از طریق فن بازار و دانشگاه‌ها به مرحله عملیاتی برسانیم و واحدهای غیرفعال را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنعت خودروی تبریز بیش از 300 واحد صنعتی شرکت خواهند کرد اضافه کرد: استان‌های مختلف و مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه حضور دارند ضمن اینکه 10 کشور خارجی از جمله ترکیه، آلمان، فرانسه، چین، کره جنوبی، بلاروس، کانادا و ژاپن به صورت فعال حضور می‌یابند.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز، با بیان اینکه نمایشگاه تبریز تنها نمایشگاهی که در اخذ صلاحیت برگزاری نمایشگاه رتبه الف ممتاز را دریافت کرد تصریح کرد: این رتبه به نمایشگاه تهران هم داده نشده که این برتری بسیار ارزشمند است و رسانه‌ها کمک کنند این رتبه را حفظ کنیم چراکه 50 هزار مترمربع سالن نمایشگاهی داریم ولی در هیچ استانی بیش از 5 هزار مترمربع نداریم.

وی با بیان اینکه نخستین بار در کشور نمایشگاه تبریز به عنوان نمایشگاه هوشمند برگزار می‌شود ابراز کرد: در تفاهم با مخابرات استان همه سالن‌ها به فیبر نوری مجهز شد که همه غرفه‌ها می‌توانند بدون کم‌وکاست بین 50 تا 100 مگابایت از پهنای باند استفاده کنند.

لاهوتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویکرد نمایشگاه بین‌المللی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چیست خاطرنشان کرد: مجوز برگزاری نمایشگاه صنعت نفت را زنگنه وزیر نفت امضا کرده و به‌زودی برگزار می‌شود، ضمن اینکه نمایشگاه صنعت گاز هم به‌زودی برگزار می‌شود تا زنجیره‌های این صنعت را از این طریق به یکدیگر متصل کنیم.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار