باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

تعادل نرخ جوجه یک‌روزه در بازار/بساط دلالان جوجه برچیده شد

هر قطعه جوجه یک‌روزه با نرخ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با ماه گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.

جوجه یکروزه ارزان شد/بساط دلالان جوجه برچیده شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند ماه اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بدون حساب و کتاب تا مرز 2 هزار و 500 تومان افزایش یافت، به طوریکه قیمت مرغ تحت تأثیر شرایط بازار روند صعودی به خود گرفت.

براین اساس عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا و سیاست مسئولان امر مبنی بر حذف واسطه ها و افزایش تولید تعادل نرخ جوجه در بازار را به همراه داشت که انتظار می رود با افزایش عرضه، نرخ مرغ در بازار فروکش کند.

 غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  از تعادل نرخ جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ هزار و 800 تا 2 هزار تومان در بازار عرضه می شود که در مقایسه با یک ماه اخیر 300 تا 400 تومان کاهش یافته است.

وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای قرار بود که 30 میلیون قطعه با نرخ هزار و800 تومان در اختیار اتحادیه سراسری مرغداران قرار گیرد که با پایین آمدن نرخ جوجه درخواستی از سوی اتحادیه برای خرید دریافت نشد.

فارغی با اشاره به اینکه افزایش نرخ جوجه یکروزه در بازار با انتقاداتی زیادی از سوی اتحادیه سراسری مرغداران همراه است،گفت: در شرایط کنونی با کاهش قیمت، اتحادیه به دنبال اجرای تفاهم نامه نیست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه ادامه داد: تعادل قیمت جوجه یکروزه  تنها  بر کاهش قیمت تمام شده تولید تاثیر گذار است و ارتباطی به نرخ مرغ در بازار ندارد.

به گفته وی مرغداران در تعیین نرخ مرغ نقشی ندارند و تنها عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها است.

فارغی با اشاره به اینکه 20 درصد جوجه یکروزه در بورس کالاعرضه می شود، بیان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان یک استراتژی و سیاست، شفافیت قیمت ها را به همراه دارد که از این رو در صدد هستیم  که به مرور 50 درصد جوجه یکروزه در بورس عرضه شود.

جوجه یک‌روزه ارزان شد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گفت:  نرخ هر قطعه جوجه یکروزه نسبت به یک ماه قبل 500 تا 700 تومان کاهش یافته است.

وی افزایش تولید جوجه و کاهش تقاضا را دلیل اصلی روند نزولی قیمت جوجه دانست.

یوسفی در پاسخ به این سوال که کاهش نرخ جوجه بر قیمت مرغ در بازار تأثیر گذار است، بیان کرد: با وجود آنکه گوشت مرغ ارزانترین پروتئین موجود در بازار است اما تعادل نرخ جوجه بر تولید در مهرماه تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: اتحادیه سراسری مرغداران با انجمن جوجه یکروزه سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که تنها مرغداران دارای مجوز بتوانند اقدام به خرید جوجه یکروزه کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
شکر
آخرین اخبار