اختصاص 400 میلیارد تومان برای ارتقا تجهیزات شهرداری ها

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: برای مقابله مناسب شهرداری‌ها و ارتقای تجهیزات آنها در زمان بحران اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها به هیئت دولت پیشنهاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور  در پایان مراسم افتتاح کارگاه آموزشی و توانمندسازی اعضای شورای مدیریت بحران استان افزود: سازمان مدیریت بحران یک سازمان سیاست‌گذار، حمایت‌کننده و هدایت‌کننده است که باید از تمامی تجهیزات و امکانات کشور در موقع بحران استفاده کنیم که بنا به حساسیت موضوع و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری حتی امکانات و تجهیزات نیروی مسلح نیز در زمان بحران در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: فعالیت سازمان مدیریت بحران در مرحله نخست پیش‌بینی و در مرحله بعدی پیشگیری از بحران است که در این زمینه تلاش داریم از ظرفیت‌های مردمی به ویژه بخش خصوصی نیز بهره‌مند شویم که برای کاهش خطرات باید امکانات و تجهیزات اجرایی و به ویژه مجموعه‌های فعال در حوزه مدیریت بحران ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: به عنوان مثال 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدت پنج سال به هیئت دولت به منظور تخصیص به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده شده تا امکانات و تجهیزات خود را در استان‌های کشور ارتقا دهند.

نجار با بیان اینکه بحث تهیه نردبان بلندمرتبه برای شهرداری‌ها یک ضرورت است، تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران اختصاص 400 میلیارد تومان برای ارتقای تجهیزات شهرداری‌ها به هیئت دولت پیشنهاد داده است ولی باید در مرحله نخست یک مجموعه شهرداری که مجوز احداث ساختمان بلندمرتبه را صادر می‌کند به فکر تجهیزات خود نیز برای مقابله با بحران باشد.

وی افزود: با توجه به پیش رو بودن فصل زمستان اقدامات لازم برای مقابله با بحران در مناطق سردخیز و دارای بارش برف زیاد پیش‌بینی شده و امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم از کمک‌های مردمی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/ح

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها به هیئت دولت پیشنهاد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.