جزئیات دور جدید مسابقۀ کتاب‌ و زندگی اعلام شد/ جایزۀ ویژه برای دهه‌ هفتادی‌ها

مسابقۀ بزرگ کتاب‌خوانی «کتاب‌وزندگی» با محوریت کتاب «دخیل عشق» از روز 12 شهریور آغاز شد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ مسابقۀ بزرگ کتاب‌خوانی «کتاب‌ و زندگی» با محوریت کتاب «دخیل عشق» از روز 12 شهریور آغاز و تا پایان آذرماه سال 96 ادامه خواهد داشت. مجمع ناشران انقلاب اسلامی با همکاری و همیاری بیش از 20 نهاد، اقدام به برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی «کتاب‌ و زندگی» در سراسر کشور کرده است. این دوره، سری پنجم از سلسله مسابقات کتاب‌ و زندگی با محوریت کتاب «دخیل عشق» نوشتۀ مریم بصیری از انتشارات جمکران است. این دور از مسابقه به‌ یاد شهید محسن حججی برگزار می‌شود. این مسابقه از روز 12 شهریور آغاز و تا پایان آذر ماه سال 96 ادامه خواهد داشت

 

کتاب دخیل عشق

«دخیل عشق» رمانی به‌قلم مریم بصیری است که از سوی انتشارات جمکران منتشر شده است. «دخیل عشق» سرگذشت زندگی دختری ۴۴ ساله است به‌ نام حوریه، دختری که تا این سن هنوز ازدواج نکرده است. او که دوران جوانی خود را در جبهه‌های جنگ دفاع‌ مقدس به سر برده و با امدادگری وظیفۀ جهادگری را به‌ خوبی ایفا کرده است، بعد از گذشت سال‌ها از جنگ، هنوز خود را وامدار رزمنده‌ها می‌داند و شاید برای جبران همین اندیشه، تمام سال‌های عمر خود را در آسایشگاه جانبازان مشهد صرف خدمت‌رسانی به جانبازان می‌کند. در دوران پرستاری‌اش، دل به جانبازی می‌سپارد و تلاش‌های بسیاری برای رسیدن به او می‌کند. حوریه با اتفاقات و ناملایمات زیادی روبه‌رو می‌شود‌؛ اما برای هدفش می‌جنگد. نویسنده در این کتاب به‌ خوبی داستان عاشق شدن حوریه و زندگی پرفراز و نشیب او را به تصویر می‌کشد. حوریه نمادی از زنان و دختران کم‌توقع، صبور و دردمند اما با روحی قوی و راسخ در برابر سختی‌ها و ناملایمات است. او با اینکه بزرگ‌ترین و خشن‌ترین اتفاق زندگی‌اش، یعنی جنگ را در جوانی تجربه کرده؛ اما هرگز در برابر کوه مشکلات خم نشده است. تنها جایی که گاهی می‌تواند از بار سنگین وظایفی که بر دوش اوست بکاهد، راز و نیاز با خدا و زیارت حرم امام هشتم است.


جایزۀ ویژه برای دهه‌هفتادی‌ها


دبیرخانۀ پویش کتاب‌خوانی کتاب‌ و زندگی اعلام کرده است برای گرامیداشت یاد و نام شهید حججی که از فعالان حوزۀ کتاب و مسابقۀ کتاب‌ و زندگی بود، از میان شرکت‌کنندگان دهۀهفتادی، به پنج نفر جایزۀ ویژۀ دهۀهفتادی‌ها اهدا خواهد کرد.


شرکت در مسابقه


دبیرخانۀ مسابقۀ کتاب‌وزندگی شش روش را برای شرکت در مسابقه برای مخاطبان در نظر گرفته است.

روش اول: پاسخ به سؤالات

جوایز: هر هفته (از هفتۀ سوم)، یک ربع‌سکۀ بهار آزادی و سه کارت هدیۀ یک‌ میلیون‌ ریالی

روش دوم: انتشار عکس، فیلم و یادداشت دربارۀ کتاب در اینستاگرام

در این روش شرکت‌کنندگان باید عکسی از کتاب، یا فیلمی از خودشان را در حال معرفی کتاب، همراه با یادداشتی با هشتگ‌های #دخیل_عشق و #کتاب_و_زندگی در اینستاگرام منتشر کنند. عکس‌ها و متن‌هایی که لایک بیشتری بگیرند، در این بخش به‌ عنوان برنده اعلام خواهند شد.

جوایز: هر هفته (از هفتۀ سوم)، یک ربع‌سکه و یک کارت هدیۀ دو میلیون‌ ریالی

روش سوم: نوشتن نقد یا یادداشتِ ترویجی دربارۀ کتاب

جوایز: پنج کارت هدیۀ 200 هزار تومانی به قید قرعه

روش چهارم: طراحی پوستر و کار گرافیکی برای کتاب

علاقه‌مندان برای شرکت در این زمینه می‌توانند یک پوستر یا کار گرافیکی برای کتاب طراحی کنند و آن را با هشتگ‌های #دخیل_عشق و #کتاب_و_زندگی در اینستاگرام منتشر کنند. برندگان پس از داوری آثار ارسالی مشخص خواهند شد.

جوایز: نفر اول یک سکه، نفر دوم نیم‌سکه، نفر سوم ربع‌سکه و نفرهای چهارم تا دهم کارت هدیۀ دو میلیون‌ ریالی

روش پنجم: ساخت پادکست

جوایز: نفر اول نیم‌سکه، نفر دوم ربع‌سکه، نفر سوم کارت هدیۀ دو میلیون‌ ریالی

روش ششم: ساخت فیلم‌کوتاه

علاقه‌مندان به این بخش می‌توانند دربارۀ کتاب یا مضامین موجود در آن، فیلم‌ کوتاهی بسازند و با ارسال آن به دبیرخانۀ کتاب‌ و زندگی در مسابقه شرکت کنند.

جوایز: نفر اول دو سکه، نفر دوم یک سکه، نفر سوم تا پنجم هر نفر یک ربع‌سکه



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار