سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پدیده حزب فروشی اعتماد مردم به جریان‌های سیاسی را از بین می‌برد

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: پدیده حزب فروشی فاجعه‌ای است که اعتماد مردم به جریان‌های سیاسی را از بین می‌برد.

حزب فروشی فاجعه ای در جریانهای سیاسی کشور تلقی می‌شودپرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رواج حزب فروشی در کشور اظهار داشت: اگر شخصی با نیت اقتصادی و سیاسی به مجموعه‌ای وارد شود می‌توان‌ آن را فریب اذهان عمومی و استفاده ابزاری از جریان‌های سیاسی تلقی کرد.

وی افزود: مردم کشور در کلیه انتخابات‌ها با شور و شوق به میدان می‌آیند و این امر نشان می‌دهد که مردم سالاری  در کشور رو به افزایش است اما  فقدان احزاب کارآمد در کشور فاجعه بزرگی‌ست که باعث نابودی فرآیندهای آلترناتیو دولتی می‌شود.

سروری تصریح کرد: فعالیت حزبی در ایران کاملا موسمی است و وقتی فصل انتخابات فرا می‌رسد مجموعه‌ای از احزاب فعالیت خود را از سر می‌گیرند اما اندکی پس از برگزاری انتخابات افول جدی در ساز و کار تشکل‌های سیاسی به وجود می‌آید.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان داشت: نبود احزاب کارآمد در کشور علاوه بر آن که چرخه سیاسی را در کشور دچار مشکل می‌سازد باعث خدشه وارد شدن به اعتماد مردم نیز خواهد شد.

وی تأکید کرد:‌ پدیده حزب فروشی می‌تواند فاجعه‌ای در جریان‌های سیاسی کشور تلقی شده و اعتماد مردم به احزاب را به میزان قابل توجهی از بین ببرد.

سروری با اشاره به این که در کارکردهای حزبی دچار مشکلات ساختاری هستیم، افزود: لازم است که قانون انتخابات و نوع نگاه به احزاب و تشکل‌ها تغییر یابد چرا که برآیندی که در کشور وجود دارد نقش احزاب را انتخاباتی جلوه داده و باعث می‌شود که نقش احزاب برای مردم ناکارآمد و انتخاباتی محور جلوه کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این روند ادامه یابد جریان‌های سیاسی کشور با آزمون و خطا روبرو خواهد شد لذا لازم است که رویکرد احزاب در جهت توانمند سازی و استفاده از فرصت‌ها تغییر یابد.

انتهای پیام/

 

رواج پدیده حزب فروشی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
یعنی حزب تشگیل میدن وبعدباقیمت بالا میفروشند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
یعنی حزب تشگیل میدن وبعدباقیمت بالا میفروشند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
حزب فروشی چیه زیر دیپلم حرف بزنید
آخرین اخبار