سی ان ان مانی گزارش می‌دهد؛

وعده یک تریلیون دلاری ترامپ محقق نشد

با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده، یک دلار هم در بخش زیرساخت هزینه نشده، چه برسد به هزینه یک تریلیون دلاری که ترامپ وعده آن را برای شکوفایی اقتصاد آمریکا داده بود.

وعده یک تریلیون دلاری ترامپ محقق نشدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از سی ان ان مانی، عملکرد اقتصادی دولت دونالد ترامپ تا کنون بهتر از دولت بارک اوباما نبوده است و طی ۷ ماه گذشته سال جاری میلادی یک میلیون و ۱۸۹ هزار نفر در آمریکا مشغول به کار شده اند. این در حالی است که این رقم برای دولت اوباما در سال ۲۰۱۶ میلادی یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر گزاش شده است.

این یعنی اینکه ترامپ در میزان اشتغال زایی همچون اوباما عمل می کند و بطور میانگین تا پایان دولت اوباما ماهانه ۱۸۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

از سویی دیگر، اوباما زمانیکه دولت را به ترامپ تحویل داد به گفته تحلیلگران اقتصادی، ایالات متحده در شرایط کامل اشتغال زایی بود و نرخ بیکاری در روز مراسم تحلیف ترامپ ۴.۸ درصد بود و اکنون بعداز ۷ ماه این رقم فقط به ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

ضمن اینکه در زمان اوباما، بازار کار تقریباً شرایط ایده عالی داشت و مشکل بنگاهای اقتصادی پیدا کردن کارگران واجد الشرایط برای پر کردن جاهای خالی مشاغل بود.

بطور کلی جای تعجب ندارد که اقتصاد آمریکا در زمان زمام داری دونالد ترامپ عملکرد بهتری نخواهد داشت و علت آن این است که از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، ترامپ کار خاصی را انجام نداده تا موجب بهتر شدن اقتصاد ایالات متحده شود.

همچنین یک دلار هم در بخش زیرساخت هزینه نشده است؛ چه برسد به هزینه یک تریلیون دلاری که وعده آن در زمان دولت ترامپ برای شکوفایی اقتصاد آمریکا داده شده بود.

بر همین اساس، علی‌رغم وعده کاهش مالیات برای شرکت ها این کار تقریبا شدنی نیست و کاهش مالیات بنگاه های اقتصادی که مورد درخواست ترامپ است از سوی جمهوری خواهان مورد توافق قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اقتصاد آمریکا در دولت ترامپ عملکرد خوبی نخواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار