در بیانیه اعتراضی متخخصان بیهوشی مطرح شد:

انتقاد از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌های بیهوشی

هیأت مدیره و بازرسی انجمن آنستزیولوژی و مراقب های ویژه ایران، در واکنش به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه بیهوشی، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیأت مدیره و بازرسی انجمن آنستزیولوژی و مراقب‌های ویژه ایران، در واکنش به کاهش 25 درصدی تعرفه بیهوشی، بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه هیات مدیره و بازرسی انجمن آنستزیولوژی و مراقب های ویژه ایران، آمده است: درود بر شما همکاران گرامی که در ماراتون نفس گیر و استرس زای 6 ماهه اخیر همواره صبر و متانت خود را نشان دادید و همواره بیش از معیشت و در آمد تاکیدتان بر آرامش بیماران و دردمندان و مصالح ملت بزرگ و کشور عزیزمان بود و به گواه مسولان هیچ اقدامی بر خلاف قانون و تعهد و شرافت پزشکی انجام ندادید.

در این مدت رایزنی های 6 ماهه تنها خواست ما اقناع و ارائه شواهد این کاهش ظالمانه و غیر عادلانه بود و هر قدر رایزنی ها ادامه یافت آنچه برایمان به مثابه نمایندگان شما معلوم شد، بی پایه بودن و تناقضات مخاطبانمان در حین مذاکرات بود و سست بودن دلایل شان و ظلمی که مقرر است بر ما روا داشته شود و سرانجام روز 8 شهریور بدون هر گونه هماهنگی قبلی، دست پخت ناشیانه کارشناس نمایان منتشر شد تا عملا نشان دهند اعضای یک جامعه قانونمند و پاکدست که به کلی با مقوله‌هایی چون زیرمیزی و انباشت ثروت بیگانه‌اند برایشان هیچ ارزشی ندارد!

آشکارا اعلام می داریم که این تصمیم غلط یک بی عدالتی محض و یک ظلم آشکار است و عواقب احتمالی اجرای آن از ٩ شهریور به قرار زیر است:

1- کاهش شدید تعداد اعمال جراحی الکتیو در سطح کشور

2- استعفای اعضای محترم بورد تخصصی بیهوشی

3- انجام وظایف شغلی به میزان ساعت موظفی

4- عدم ارائه خدمات بیهوشی به بیماران با ریسک بالا در مراکز غیر مجهز

5- عدم انجام بیهوشی بدون آزمایشات تکمیلی و مشاوره ها و امکانات استاندارد و پیشرفته

6- ما اعلام می داریم که همواره خدمتگذار ملت بزرگ ایران بودیم و هستیم و این اقدام ما نه یک مطالبه مالی، بلکه اعتراض به یک تصمیم غلط است و اعاده حیثیت هدف ماست.

در نهایت مطالبات جامعه بیهوشی بدین شرح است؛

الف- توقف کاهش ٢٥ درصدی تعرفه

ب- اعلام و اجرای مصوبه بالینی بودن رشته بیهوشی و مراقبت های ویژه از سوی مسولان

ج- کاهش منطقی ظرفیت دستیاری رشته بیهوشی از سوی وزارت بهداشت

د- جایگزین نمودن کتاب تعرفه کالیفرنیای ٢٠١٧ بدون دخل و تصرف

انتهای پیام/

متخصصان بیهوشی از کاهش ۲۵ درصدی تعرفه‌ها انتقاد کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار