رسیدگی به ۹۹ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۳۶۹ فقره پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده و به یک هزار و ۳۵۰ فقره پرونده معادل ۹۹ درصد از کل پرونده‌های ورودی رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی پس از طی مراحل قانونی ، متهمان را علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده به نفع دولت به پرداخت ۲۶۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال محکوم کرده است.

وی با اشاره به اینکه این کالا‌های قاچاق شامل البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و قطعات یدکی خودرو بوده است، اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان‌های انتظامی مستقر، مبارزه با قاچاق کالا را با هدف توجه به تولید داخل در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

اقوامی با اشاره به توقیف دارو‌های قاچاق ورودی به آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس گزارش ماموران انتظامی استان، حامل این کالای قاچاق قصد داشت ۶ هزار بسته داروی خارجی را به خوی منتقل کند که نیرو‌های حوزه مبارزه با قاچاق کالای انتظامی استان آن را توقیف کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: این پرونده به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز خوی ارجاع شد و قاضی این شعبه نیز متهم پرونده را به رد مال و پرداخت ۴۶۳ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

انتهای پیام/م

رسیدگی به پرونده های قاچاق در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.